En bit av Sverige.



Helene i Norge håller i måndagens fototema och vill se "en bit av mitt fylke" denna vecka. Eller "a bit of your country" och det passar ju bra.
Jag har svårt att välja, det finns onekligen mycket som jag kan visa! Visst klappar mitt hjärta för staden Stockholm men idag väljer jag inte storstaden. I det här äldre inlägget visade jag lite av Stockholm, också ett Måndagstemabidrag!  Kanske något annat svenskt kan passa lika bra och då får det bli ett foto från Gotland denna gång. Annat temabidrag som också är från samma ö finns här! Jag trivs bra på den ön, bitvis känns Gotland lite som ett andra hem. :-)
 
 



Har du ännu inte besökt Gotland så kan jag varmt rekommendera ett besök!
Gotland är ett annat land. Så löd en reklamslogan... den passar fortfarande riktigt bra. :-)
 




Här hittar du andra bidrag

 
 
Erik

Kommentarer:

1 Toril :

Kjempefint og nydelig bilde du viser! Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke!:)

2 Lena och Tommy:

En jättevacker bild från Gotland. har aldrig varit där men hoppas kunna åka dit inom de närmaste åren.

3 Monica o Jacob:

Har faktiskt aldrig varit där, men vi funderar på en resa. Många säger att det är som att komma till utlandet.
Ha en skön kväll;-)

4 Maj Liz:

Flott bilde:))
Ha ei fin uke:)

5 llhertz:

Ett bra val! Gotland är fint, i synnerhet på sommaren. Hela ön är en liten pärla med många soltimmar och mycket att se :) Läckert lockande bild på muren med det blå havet i bakgrunden.

6 Mormor:

Oj. Det får meg til å tenke på Pippi av en eller annen grunn, men det gjør jeg når jeg ser bilder av Røros i vinterskrud også.
Flott bilde.
Kanskje man skulle ta en tur?
Ha en flott kveld. :-)

http://www.starbear.no/mormor/2012/09/02/mandagstema-56-min-del-av-fylket/

7 Stare Ström/Kråkvinklar:

Det var en vacker bild du har tagit. Jag tycker också att ön och Visby är speciell. Absolut värt ett besök!

8 Pysselfarmor:

Man får en känsla av att komma utomlands när man kommer till Gotland. Stora Karlsö är en upplevelse - likaså Gotska sandön. För att inte tala om Visby och Fårö...men man ska vara där när det inte är så mycket turister! ;-))
Tror jag besökt denna vackra ö ett 10-tal gånger. HÅller med har man inte varit där så ska man åka dit!

9 Anni:

Jahaja. Det kunde ha varit jag som valde en Gotlandsbild också! En stor del av mitt hjärta finns på den ön, men mer i den karga naturen än i Visby.
Vackert, vackert, vackert!

Kommentera här: