Semestertid

 
Strandpromenaden precis utanför Visby ringmur.

Varför inte visa foton från en populär semesterö, Gotland? Välbesökt under sommarmånaderna.

Helene som håller i Måndagstema vill se foton på Ferietid/semestertid denna gång. Efter ett par fina sommardagar så är det molnigt och grått igen, högtrycken vill inte riktigt stanna kvar, de passerar bara förbi. Södra Europa har det riktigt varmt och skönt, men här uppe i norra Europa kommer det ena lågtrycket efter det andra från de brittiska öarna och gör vädret väldigt blött. Lågtrycken verkar avlösa varandra. Undrar om den här sommaren kommer att få något riktigt starkt högtryck som ger en längre period av fint väder och som man kan få njuta av?
Visar ett par foton till tagna på Gotland i början av juli.
 
 
En av Visbys alla gator, tidig morgon.
 
 
Inget direkt badväder på denna bild från Gotland (norr om Visby) tidigare i juli.
 
Hoppas högtrycket kommer!
 
 
 
Andra semesterbilder hittar du här
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Beate:

Ja du, hade du sagt att det var höstbilder så hade jag inte märkt skillnaden. Men du fångade nog "stämningen" utmärkt - just det, saknaden av sol och värme alltså.
Å eftersom du också verkar vara uppe "mitt i natten" och fotar kolla här, min kollegas sajt med fler bilder från Gotland, de flesta också tagna tidigt på morgonen.
http://www.bildligt.com/

Svar: Många fina bilder på kollegans sida, kul tips. :-)
Erik

2 Vin och Bild:

Det där med sommaren är lite hipp som happ vilket framgår av dina "sommarbilder". Själv njöt jag av boulespelet idag på förmiddagen iförd en varm tröja och halsduk under jackan. Vi får se fram emot varmare och soligare dagar, de kommer nog.

3 Charlotta:

Det måste vara väldigt tidigt om du lyckats att få en bild på Visbys gator utan trängsel. ;)

Vad gäller vädret så finns det i alla fall en som är nöjd så här långt. Jag gillar när det är mulet och svalt och det får gärna blåsa lite också så att myggen försvinner. Bara det inte regnar hela dagarna.

Svar: Det var tidigt på morgonen. Lugnet före stormen, det var under Almedalsveckan. ;-)
Erik

4 Stare Ström/Kråkvinklar:

Inte är det väl riktigt så man tänker sig Gotland en sommardag! Men vackra bilder fick du ändå.

5 Mona:

Ser kallt och ödsligt ut på dina bilder. Gotland brukar ju annars vara ganska solsäkert på sommaren. Så fint du "fångat" Visby, rosornas stad, på mittenbilden. Jag är trots allt rätt nöjd med att vara i Sverige. Hettan sommartid nere vid Medelhavet är ingenting för mig.

6 SigridfraEnget:

Vi får testat vårat tålamod denna sommaren med att vänta på högtrycken...
Fina bilder från Gotland; en ö jag gärna villa besöka.

7 Fia:

Gotland är så fantastiskt vackert, men det kan kännas riktigt bistert när det är gråmulet och blåsigt.

8 Pysselfarmor:

Gotland skulle man åka till oftare...har i och för sig varit där sju gånger, men jag vill tillbaka. Ön är så otroligt vacker....har du besökt Gotska Sandön? Det är en upplevelse. men försök att åka dit på för- och eftersäsongen....minst folk.

Svar: Tack för tipset. Sambon har varit där, jag har det besöket kvar. :-)
Erik

Kommentera här: