Rikligt.


Något jag gillar är de vackra blommorna i fruktträden. Alla blommor tyder på att skörden kommer att bli riklig senare i år.

Finns ett fototema som kan passa bra, 



Rikligt med blommor i trädet.

För några dagar sedan fångade jag dessa blommor i ett äppelträd.

Men jag stannar inte bara med alla dessa blommande fruktträd, utan jag tar med något helt annat som dök upp.

Det är sambon som fann en packe gamla samlarbilder på the Monkees som även jag samlade på då, i slutet av 60-talet när gruppen var populär. Mina egna samlarbilder med the Monkees försvann, men dessa som sambon hittat fanns kvar djupt i en låda i barndomshemmet.
Har ett annat inlägg där dessa samlarbilder nämns, kolla gärna, där finns även lite musik! :-)

Gillar att jag nu kan visa upp dessa! Tillsammans blev de drygt femtio samlarbilderna en hel bild på baksidan, alla dessa tuggummibilder som doftade svagt av tuggummit de låg tillsammans med.

Här kan du se och höra en av gruppens hits, "I'm a Believer".

Vill du veta mer, här har du lite information om gruppen the Monkees!



Den första serien hade bara svartvita samlarbilder.

Det var knepigt få fatt i alla samlarbilderna så att baksidesbilden blev komplett. Det var helt omöjligt att byta sig till alla bilderna, tror alla saknade ungefär samma bilder. Jag fick själv ihop alla bilderna först när jag köpte några tuggummipaket i en helt annan stad.


Som synes fattas det några bilder, men motivet är tydligt.

Denna gruppbild hade jag själv på väggen ett tag, när Monkees var populära.
Tydligen försökte de även med en ny serie samlarbilder i färg, men det blev aldrig samma samlande runt dessa bilder minns sambon.


Klicka fotot större!

Gillar att återse dessa samlarbilder, riktigt roligt fynd. Undrar om de har något samlarvärde?
Det blev både gammalt och nytt denna torsdag. ;-)





Passar bra till temat 


Erik

Kommentarer:

1 Mormor:

Monkees, himmel så lenge siden jeg hørte dem :-) Morsomt gjenhør.Merkelig hva man har samlet på gjennom tiden og hvor betatt man egentlig blir, når slikt gjenfinnes.I like too, kan jeg trygt skrive.

Nyt dagen :-)



http://www.starbear.no/mormor/2012/05/31/ekorn-er-likandes-dyr/

2 Linnéa:

Hey, hey with the Monkees, vem minns inte de programmen. Men kommer banne mig inte ihåg låtarna.

Kul inslag! Hoppar torsdagstemat, hinner inte med!

Krya på dig Erik hoppas din förkylning lugnat sig!

Kram

3 Marit Johansson:

Så kul att se era gamla samlarbilder, det märks att du gillar dom! Bilderna är säkert värda en hel del..

4 Monica o Jacob:

Ja nog blommar dom fint i år äppelträden;-)

Samlarbilder ja hittade några jag med väl undanstoppade i en garderob, I´m a believer är en låt som än i dag gör mej glad;-)

5 Leena:

Jag gillar också fruktträden och blommorna på dem - både vackert och lovande inför skörden. Fast när körsbärsträdet blommade var det rätt kallt så jag vet inte om det fanns några insekter då. Fast det kanske räcker med vind?

Jag kommer också ihåg the Monkees men några bilder samlade jag inte. Det var tider det! :)

6 Beppan:

Säger bara Daydream Believer.... Vilken nostalgitripp!!! Tänk att dom en period sålde fler skivor än självaste Beatles!

Kul med dina samlarbilder!



7 SoF:

Ett riktigt härligt nostalgidoftande inlägg. Jag gillade också The Monkees, främst för den lite roliga tv-serien som de hade.



Tack/Ha det gott!

8 Anitas Blogg - Malta:

En riktig nostalgi tripp du bjuder på :-) Tack !! Äppelträd har jag inte sett på åratal och The Monkees väcker väldigt gamla minnen. Gillas :-)

9 llhertz:

Ja du the Monkees det var inte igår. Vad många roliga flash backs man får i bloggvärlden :) Tur att några av kommentarerna nämner låtar så jag kan börja humma (eller otur för omgivningen).

Äppelträden har redan blommat över här hos mig. Allt går väldigt fort, nu är det kastanj för hela pengen.

10 Elisabeth:

The Monkees känns väldigt länge sen. Har det nåt med ålder att göra? Äppleblommorna är vackra, men tyvärr förbi här. Nu får vi vänta in de vackra äpplena.

11 Erika:

När jag nu lyssnade på Monkees så förflyttade jag mig så långt tillbaka i tiden. Fanns många bra låtar med dem. Tänk så många bra grupper det fanns på den tiden, och som musiken har utvecklats mot då... så många olika musik stilar. Ja tiden förändras och vi med den, men musiken då kommer alltid att finnas kvar att minnas tillbaka på.

12 SigridfraEnget:

Glada minnen...

13 Anemonen:

Ja vi får hoppas på riklig skörd av frukter. Det som oroar mig är att jag inte sett så många bin och de behövs väl också för bra skörd tror jag. Nåväl lite men naggande gott heter det ju så i vilket fall får man vara nöjd med det lilla:- Vacker foto bjuder du på.

Kommentera här: