Härligt med foto!

Petunia vill att vi förmedlar fotoglädje på något sätt. Det är lite som när Birgitta gav oss senaste Onsdagstema, då jag "lämnade in" detta bidrag.
Så då tar vi nya tag och visar upp några foton som kanske förmedlar glädjen kring foto.



Ser ögonblick via kameran. Gillar att dokumentera vardagen. Fotograferar familjen mycket även om nästan inget hamnar på min blogg. På samma sätt kan det vara under en resa in till stan och även i min hemmaförort Aspudden, att jag tar foton. Fotoglädjen kan dyka upp helt plötsligt och jag kommer hem med många digitala foton i kameran. Under en annan utflykt med kameran i bagaget blir nästan inget foto taget. Som tur är har jag "andra färger på min konstnärliga palett", så kreativiteten får ibland andra utlopp än per foto.
När lusten faller på så kan jag känna fotoglädje, en skön känsla. Ibland dyker glädjen upp framför datorn, när jag kollar på mina bilder och bearbetar några foton.


Ett bearbetat självporträtt får illustrera del av min fotoglädje.


Fint, fint regn i dimman fick linsen att känna av fukten. Notera "spåren" på parkvägen, det är hästarna från Linnéaparken som fått motion och några barn som samtidigt fått en ridtur.


Att leta motiv genom kameran gör väntan kortare! Härligt "tidsfördriv".

Några "bevis" på min fotoglädje.


Andra tolkningar här,

Erik

Kommentarer:

1 Inge:

At fange hverdagens små og store øjeblikke er ren fotoglæde.. :-)

Fine billeder du viser her

2 Tinkerbell:

Gillar den första bilden!!!

3 Donald:

Ja känner igen dom momenten där du plötslig tar kameran fram och ser, och delar dina upplevnader (oplevelser) med oss andra.



4 Monica o Jacob:

Har du lagt in pianotangenter i självporträttet, läcker bild och du ser riktigt nöjd ut.

Snygga temabilder alla tre.

Vovvarna är våra alla fyra, fördelen med att ha kennel är att man kan avla fram hundar som passar en själv;-);-)Dvs ingen jakt och mycket lydnad, ja ett härligt gäng är dom.

Ha en skön måndagkväll;-)

5 Rantamor:

Oj kom jag in på måndagens tema ???

Jag utgick ju från solnedgången.....tisdagstema.



Kul självpoträtt du hade och fotoglädjen är ju inte att ta fel på...



Måste se om jag gjorde något fel och missade din solnedgång...

6 Petunia:

Jeg har ikke fått med meg at Onsdagtema har bruk dette ordet nylig. Jeg har laget innlegg for en måned frem i tiden, så denne mandagen var det "Fotoglede" på programmet.. Men det er jo litt artig at vi bloggere tenker likt da!

Blogglede og fotoglede - hånd i hånd!!!

Kommentera här: