Lite rörelse till och en bloggpaus.

Under dagens långa promenad fann jag flera lämpliga motiv för veckans fototriss - rörelse. Men jag hade ju redan lämnat in... typiskt.


Nere i Vinterviken, på stora gräsmattan hade en babies påbörjat sitt första rymningsförsök ;-)
Kanske inte så snabb rörelse, eftersom rymningen skedde krypande, men rörelse.


Ständigt en massa små rörelser, kaffekopplyftande, olika kroppsrörelser...
Passerade de två fikaställena och det var mycket folk överallt.
Så promenaden fortsatte efter svalkande glassätande, skön sol värmde lagom.


Timmar senare, på väg hemåt vid fotbollsplan i Linnéaparken såg vi denna snabbhoppare.
Väldigt tydlig rörelse i bakbenen :-)

Håller på och packar. Ska iväg på ett Spa. Låter bättre än det är. Mest tid de närmsta dagarna går åt till en konferens, men kanske finns det tid över till lite spa-aktiviteter.
Må gott alla bloggvänner!
Erik

Kommentarer:

1 pysen73:

hoppsan, jag tycker den där bebisen ser ut att ha kommit ganska långt jag.. :o)

2 Erik:

Pysen: Det fanns picknickande föräldrar en bit bort, utanför bild. Fast lite väl slappa var de nog, jag hade inte släppt krypande barn så långt bort från filten. ;-) Jag tänkte mest tanken, tänk om ungen stoppar något gräsmattefynd i munnen! Blää! Eller kryper i något äckligt...

3 ElStiffo:

Vilka sköna bilder alla tre.Både baby och hare är nice. Var ligger fiket? Du kan nog behöva lite spa, jag hoppas att du får/tar dig tid till det. Må gott!

4 Anna:

bebisen tyckte nog att han/hon hade torpedfart.

Kommentera här: