Fototriss - rörelse

                                                        

Försöker mig på tre olika rörelser. En dagsfärsk och två lite äldre, tagna under sommaren. Denna vecka är det tävlingsdags igen, har Helena bestämt. Vi som deltar (idag söndag eller lämnar in imorgon måndag) har chans vinna en fotobok, få sina egna foton i en inbunden bok, trevligt. 


Foto ett: Kameran i rörelse, fick ta rätt många foton innan jag fick detta resultat... svårare än jag trodde.


Foto två: En rörelse i omgivningarna. Klar favorit bland våra lokala "hämta mat"-ställen.


Foto tre: Här krävs det bildavläsning för att finna objektet i rörelse. :-) 
En humla satt i Anders hand så snällt och just när jag skulle fotografera så flög den iväg, vingrörelserna och en i övrigt suddig humla syns mellan Anders hand och den blå mappen på bordet.

Detta blir min tävlingstriss. "Det var kul att vara med, i alla fall" kanske jag ska tillägga... ;-)

Många andra rörelsebidrag finns här
Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Fina tolkningar av temat och innovativt med sushibutiken som "rörelse".

2 Mia:

Sushi är gott!

3 Marie Carpe Diem:

Fina bilder och som alltid med en härlig komik. Gillar din sushi butik där det är avhämtning, DÅ är det rörelse som gäller ;-) Fin söndag på dig.

4 marie roxbro:

sushi är mums...men jag gillar färgerna o rörelsen i första bilden...ha det gott

5 ElStiffo:

Jag gillar ettan men tar trean för den är så snapshotig...

6 Marie Carpe Diem:

Men Semlan då......det är ju en kossa......:-O

7 lilalili:

Jag gillar alla dina tre olika former av rörelse. Den första bilden tycker jag är helt underbart läcker i färgerna. Den andra gillar jag för din tanke om rörelsen. Den tredje är så fylld av glädje, kanske spec. för humlan som humlade vidare.

Ha en riktigt skön fortsättning på söndagen! Kramis

8 Cecilia Artista:

Den första rörelsebilden är riktigt härlig! Kul tolkning!

9 saom:

Den sista är härlig tycker jag!

10 Gunvor:

Härliga färger i första rörelsebilden.Där var det verkligen rörelse. Dom andra var kuliga också.

11 Kadermo:

Gillar trean bäst, kan tänka mig fnisset när allt går i stöpet.

12 Famos/Menageriet:

Kul tolkning!

Sista bilden gillade jag bäst, eftersom den var svårast att få till.

Ha det gott!

13 Bokmalen:

Finfin tolkning!! Å den första bilden är ju jätterolig. :)

14 Tinkerbell:

Gillar din första bild jättemycket ...

15 Photos by Storm:

Fin fart i första. Ja, sushi är gott. Vi har bara et ställe men det är supergott där/Lis

16 Majsan:

Gillar Dina bilder av rörelse! Fastnade för bild 2. Det är verkligen en rörelse som sprider sig som en löpeld. (gott är det också)

17 Hasse A:

Morrn Erik.



Det var det jag trodde. Rörelse kan vara så mycket.

Gillar ditt försök på "rörelseoskärpa".

Att en butik kan vara ett slags "rörelse" är helt klart.

Att humlan rörde sej, och borta var han.....

Ha de bra



Hasse A

18 ninni:

Hej, fina och fiffiga bilder. Häftigt när man ser vingrörelserna av humlan!

19 Veronica:

Fina bilder! Gillar humlan som flög i väg precis i fotoögonblicket. Kanske den inte ville vara med på bild :)

20 Mitt i Fågelsången:

Rolig tolkning av dagens triss! Tack för ledtråden i 3e bilden!!!

21 Milla:

Härlig rörelse i din första bild..ha en bra vecka!

22 Jah Hollis:

Jag såg också att alla på min bild från Folkets park verkade titta på mig. Men det var nog en slump, jag stod framför en byggnad där det var konstutställning. Det var nog huset de kollade på. :-)

23 Pialotta:

fart var det här på ettans färgrika bild:-))

Din trea fångade min uppmärksamhet mest denna "röriga" dag;-)

Ha de gott*

24 Nukke:

Mycket bra bilder !!!! Jag kan inte säga vilken som jag tycker mest men mat för avhämt är så bra hittat. Rörelse är redan i namnet. Och 3. bilden där man diskuterar riktigt är kanske min favorit ändå !!!!!! Men jag tycker 1. bilden också :)

25 Bildgatan:

Kul med tre olika typer av rörelse. Jag har funderat över om jag ska få se någon som har rörelse i betydelsen företag och du är den första, den tolkningen gillar jag. Första bilden tycker jag är vacker med färgerna och jag kan förstå at det är svårt att få den där rörelsen och samtidigt så klart. Måste testa =)



Ps Jag ser humlan.



/Bildgatan



26 Barbro S:

Läcker första bild, kul tolkning den andra och den sista får man jobba lite på, som du skriver.

Kommentera här: