Blå


Rena högsommarvärmen redan nu i maj och jag har funnit lite blått som Sinneskatten vill se denna vecka. :-)

Tänkte först börja med något blått som finns inne i stan och som säkert många som besöker Stockholm i sommar kommer att åka med när de tar sig ut till Djurgården. Men den bilden spar jag faktiskt till Juannas kommande "Ordlös lördag", där passar den ganska bra! Kolla gärna på lördag. ;-)
Nu denna fredag blir det två blå bilder.









Grattis Loreen till finalplatsen! Roligt att vi fick med "Euphoria" till Eurovisionfinalen på lördag. Kul att även Norge och i tisdags Danmark och Island också tog sig till finalen. Bland bidragen under kvällen så gillade jag Turkiet och Estland, fast av helt olika orsak. Ott Lepland sjunger otroligt bra "Kuula", vilken röst.
Här hos SVT hittar du mer om Eurovision!
Under pausnumret när rösterna räknades så bevisade än en gång Alexander Rybak att "Fairytale" är en av de större vinnarna, hela publiken sjöng med och låten håller fortfarande. Undrar om de gamla vinnarna får köra om numret på lördag? Fast då får de lära sig texten till "Waterloo" lite bättre, men Rybak spelade bra med på fiolen. :-)

Glad Pingst!



Vill du se fler blå bidrag kolla hos Sinneskatten!


Erik

Kommentarer:

1 Mona:

Ljuvliga blå blommor och härligt att se hur folk strömmar ut för att njuta av det vackra vädret.

2 Monica o Jacob:

Fint med blått och vitt ihop.

Rena myrvandringen för en plats i solen, hoppas det finns vatten nedanför så det svalkar lite;-)

Ha en bra dag;-)

3 Leena:

Fina bilder på blått, blommor är alltid vackert och blå himmel underbar. Vilket väder vi haft denna vecka! Jag tittade också på Loreen & Co, henne gillar jag, och jag gillade också det turkiska bidraget. Roligt när man hör på musiken varifrån den kommer.

4 Mormor:

Nå har jeg gått glipp av noe igjen. MGP. Misser det hvert eneste år. Kanskje ikke interesser nok? Eller så er nok ikke musikken "blå" nok.

I motsetning til dine bilder hvor det blå er fremtredende. :-)

Nyt dagen.



http://www.starbear.no/mormor/2012/05/25/sinneskatten-og-fredagstema/

5 Linnéa:

Fina små pärlhyacinter och blå ton på himlen.

Ha en glad pingst - glöm inte att hänrycka dig!

6 Pialotta:

Blått är flått .. älskar dina vatten/naturbolder här och så klart vi håller tummarna för Loreen på Lördag/Pingstafton :) Norges o Maltas låtar gillade jag oxså :)

7 Marit Johansson:

Blått och fint hos dig!

Ja det blir verkligen spännande att se hur det går för Loreen på lördag, jag tycker det är dags för Sverige att ta första platsen! Ha en trevlig helg!

8 Cecilia Artista:

Vackert med små pärlhyacinter!

Platsen på din andra bild verkar vara väldigt populär!

Ha en skön pingsthelg!

9 Pysselfarmor:

blått flott och jag vet nog allt vad du fotograferat på Djurgården - de har jag haft med i något sammanhang - de är flotta! ;-))

10 Anni:

Nu är de snart överblommade, pärlhyacinterna. Så snabbt det går i värmen!



Min favorit (efter Loreen) är Island, men jag tycker inte att Loreens insats igår kväll var bra - hoppas att hon är mer fokuserad på lördag (då jag inte kan titta :-()

11 Ingrid:

Här har pärlhyacinterna blommat över, men visst är de vackra.

I morgon blir det spännande!!



Trevlig pingst!

12 Christina:

Härligt med pärlhyacinter och nu finns det mycket vackert att se och dofta på i naturen. Glad pingst till dig!

13 Lena o Tommy:

vackra blå bilder!

14 anemonen:

Ja nu gäller det bara att hålla tummarna för henne. Låten blir bättre och bättre tycker jag. Pärlhyacinterna är vackert blå och även din himmel är som den skall en vårsommardag. Ha en fin pingsthelg.

15 SigridfraEnget:

Härliga bilder! Nu får vi hålla tummarna för dom nordiska bidragen i morgon

16 Elisabeth:

Pärlhyasinter och blå himmel är en härlig kombination.

17 Gärdsmygen:

Blått uppåt och blått neråt!

18 ormbunke:

Här har pärlhyacinterna blommat över. Ha de gott i helgen.

19 Jah Hollis:

Skulle det kunna vara Blå tåget du har i tankarna? :-)

Snygga sommarblå nyanser du visar.

Jo, Pialotta bor i K-stad och har väl visat några bilder på rådhus/regionhus-bygget. Själv jobbar jag granne med det och har också visat några bilder tidigare. Nu går det undan med bygget. Dock inte i samma ”rasande” fart som i Ystad:

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/article1628929/Det-har-ska-inte-fa-handa-igen.html

20 Pumita:

Så söta de är! Ser mycket hellre på din fina bild än tittar ut genom fönstret... grått och trist. Ha en skön helg!

Kommentera här: