Kommentarer:

1 juanna:

Det var nog så det såg ut från början!!
Fint val.

2 Della:

Så olika det kan vara. Det är väl fantastiskt!

Svar: Det är det verkligen. :-)
Erik

3 Anitas Blogg - Malta:

Stillhet, lugn så vackert. Du har verkligen valt ett perfekt motiv bland alla dessa oändliga olika platser vi har att samsas om på vår Moder jord. Jättefint !!

Svar: Du har ju själv en mycket vacker bild, snygg bildkomposition. Smått magiskt.
Erik

4 Mormor:

Et nydelig valg, særlig når det plasker regn mot vinduet :-)
Ha en flott lørdag :-)

http://www.starbear.no/mormor/2012/06/29/moder-jord/

Svar: Vatten är ju bra, men allt detta regnande är inte fullt så kul. Gärna mer sol!
Erik

5 Marit Johansson:

Så vacker bild du bjuder på!

Svar: Jag tycker att du har valt en fantastisk bild själv.
Erik

6 llhertz:

En grönskande oas mitt i öknen!
Vilken bra tolkning. Här handlar det sannerligen om obändig växtkraft (och vatten förstås).
En perfekt glad- och peppbild dessutom för alla oss som saknar värmen och tröttnat på regnet ;)

7 Kerstins foto:

Wow, vilken bild och vilken bra tolkning av temat. Själv valde jag vatten, för var skulle vi vara utan vatten? :)
Ha en fin söndag.

Svar: Vatten behövs helt klart. Gillar din tolkning.
Erik

8 Hanna:

En vacker bild som visar hur annorlunda naturen ter sig på olika ställen på jorden. Ser varmt och behagligt ut, mysigt att få borra ned sina bara fötter i sanden :0)

Svar: Varmt var det. Kan berätta att skor behövdes som skydd mot den brännheta sanden!
Erik

9 Eva:

Åh! En oas :) Om vi inte motarbetade Moder Jord så förbenat så skulle hela planeten kunna vara en oas?

Svar: Det har du rätt i! Senaste klimatmötet i Rio verkar tyvärr inte ha beslutat så mycket bra för Moder Jord.
Erik

10 Maria Lundmark Hällsten:

Du där hade man nog inget emot att sitta ett tag, vilken vacker bild och vilken vy, undrar just vad som döljer sig bakom sanddynen.

Svar: Visst ser det ut lite som en strand. Men bakom finns bara mera ökensand, ganska mycket för det är en mycket liten del av Saharaöknen som syns på fotot.
Erik

11 Christina Ahl:

Vackert!! Du har verkligen rätt om mitt foto, Kreta i juni i år....

12 Monica o Jacob:

Fin bild men lite för torrt för mej;-)
Ha en skön söndagkväll;-)

13 Beate:

Jo tack du! Den bilden gillar jag skarpt. Den väcker en otrolig längtan i mig att bara vilja promenera runt på den öde stranden.
Dessa mina känslor har mycket med vädret i 08 att göra kan jag säga. Men du bor ju också här, så valet av din bild kom troligen till p g a samma känslor kan jag tänka mig!

Svar: Kan hålla med dig om att det skulle kunna dölja sig ett salt hav där bakom sanddyn, men där finns bara mera sand, ett stort sandhav! Mitt foto visar en oas i den stora Saharaöknen.
Erik

14 Bildgatan:

Tycker att den här bilden verkligen känns som ursprunget på något sätt, före människans tid. Snart kommer något upp bakom krönet från havet som finns där bakom.

Svar: Grattis! Du har ju också gått vidare till finalen. :-)Lycka till!
Erik

15 Marja:

Mycket fin bild och fin tolkning av temat! Moder jord är alltid livgivande även i de kargaste förhållanden.

Svar: Tack för din positiva kommentar. Du får gärna rösta på min bild.
Erik

16 Beate:

Grattis till finalplatsen! Jag är med i finalen jag också. Så himla kul!!!

Svar: Det må jag säga, en finalplats. Grattis Beate, kul att du också hamnade bland finalisterna. Trevligt med lite tur vid dragningen av finalisterna den här gången.
Erik

17 Erik Semlan:

Tack så mycket för att du tittat förbi och lämnat din kommentar. :-)
Passa på att gå in och rösta på två finalister under måndagen.

18 anemonen:

En bild som jag tycker symboliserar moder jord mycket fint. Vi är ju båda i finalen. Ha en fin vecka och lycka till

Svar: Precis, vi är båda i finalen. Du får också ha en fin vecka!
Erik

19 SigridfraEnget:

Oerhört bra bild på temat!

Svar: Tack, du får gärna rösta också. :-)
Erik

20 Inger Maryissa:

Jätte-fint foto från en del av Moder Jord

21 anemonen:

Grattis du var en värdig vinnare. Jag hoppas du får trevliga stunder med din vinst. Ha en fin vecka.

Svar: Tack så mycket. Ska bli kul se vad Moderskeppet lär ut för kunskaper. :-)
Erik

Kommentera här: