Prickigt


Fredag och Sinneskatten vill se något prickigt denna gång. Carina själv visar en prickig hund. Så varför inte visa en prickig häst?

 
 
 
Dalmatiner heter ju de prickiga hundarna, och jag vet att det finns flera speciella hästraser som är prickiga. Jag har för mig att det finns en speciell dansk hästras som är prickig. Fast jag vet inte vilken hästras den prickiga kusen på bilden tillhör.
Hoppas du får en trevlig helg. :-)
 
Vill du se fler prickiga bidrag kolla in Sinneskatten!
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Pysselfarmor:

Dalmatinerhäst?? skojar bara
väldigt speciell med sina prickar en sådan har jag aldrig sett!

2 Pysselfarmor:

tjatiga jag och nyfiken som jag är så googlade jag kan det vara denna tro
http://sv.wikipedia.org/wiki/Appaloosa

Svar: Du kan ha helt rätt Gun. Jag funderade själv på om det kanske kan vara den danska Knabstrupper, en annan prickig hästras.
Erik

3 Eva:

Ser ut att kunna vara släkt med Pippis "Lilla Gubben" :))

4 Anki:

Vilken fint prickig häst... säger som "Pysselfarmor"... Dalmatinerhäst :)

5 Anni:

Var är Pippi Långstrump?
Nog undrar man lite hur naturen tänkte när en häst blev prickig?

6 Beppan:

Annorlunda teckning på den hästen!!
Visst hade indianerna prickiga hästar? Åtminstone på film....

7 Rantamor:

Tänkte genast att jädrar i min låda va Carinas dalmatiner växte fort nu får den nog inte plats i soffan hennes !!!
Hahahaha..
Men så var det ju Pippis lilla gubben som var ute å mumsade gräs...
Snygg häst, kunde gärna gå här utanför och agera gräsklippare...men då med uppsamlare bak...kanske !!

Tjingelingen ha en finfin helg.

8 Rantamor:

Förresten så hade Joe i bröderna Cartwright en prickig häst...
eller näe den var nog mera fläckig kom jag på !!!!

9 Stare Ström/Kråkvinklar:

Mina tankar gick genast till Pippi Långstrump! Aldrig sett en sådan häst! Kul!

10 Mormor:

Jeg tenkte på Lilla Gubben, hesten til Pippi. Men denne hadde anderledes prikker.
Fin hest :-)
Ha en flott fredag :-)

http://www.starbear.no/mormor/2012/08/31/prikker-bade-her-og-der/

11 Cecilia Artista:

Det är väl klart att det måste vara en dalmatinerhäst!
Ha ha, men den är fin i alla fall och bilden passar helt perfekt idag!

12 llhertz:

Haha där har du allt prickat in det :)
Bara försumbart större än Sinneskattens hund och lika spännande prickig. Naturen skämtar april med oss.

13 Anneli - A'la Foto:

Vilken härlig häst...gillar den prickiga stilen! :O)

Ha en skön helg!

14 Pumita:

Piipppiiii, var är du? ;)

Det är många prickar på fönstren idag (regndroppar, menar jag) men jag är glad över att inte du heller fotade dem. Nu kan det bara bli bättre. :)

15 Anki-itte:

Jag tänker på Pippi Långstrumpans häst, var den inte prickig?

16 anemonen:

Jag kallar prickiga hästar för Pippi Långstrumphästar:-) Jag tycker de är jättefina.

Kommentera här: