Sandigt.


Dags för ett nytt himmelskt bidrag! Blev först fel när jag lämnade in till Petunias fototema. Nu, när jag lämnar in för andra gången ska det väl bli rätt! Håller själv tummarna.

 
 
Ingen miljö som jag känner igen från de lokala stränderna i närheten där jag bor.
Att binda sanden med dessa gräskullar, de som kallas "klitterna". På så sätt hindras sanden från att rinna ut i havet, väldigt smart.
 
         
(Du kan klicka bilderna större!)
 
 
 
 
Sandstränder kan se så olika ut! Vädret spelar så klart också in...
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Sandstränder längst med havet är det bästa som finns, speciellt också om det finns sanddynor. Hann bada i havet två gånger i år. Härliga bilder du bjuder på, riktigt somrigt och de får mig att inse hur mycket jag kommer sakna mitt Skåne. Brorsan har flyttat hem efter tio år, nu kommer det bli färre resor söderut.

2 Maria:

Underbara och sååå fina himmelska bilder!
Trevlig helg!

3 Mormor:

Godt å se at andre klurer det til i blant, ikke bare meg. :-)
Nydelige bilder av sanden som "sitter ihop" grunnet vekster.
Ha en strålende lørdag :-)

Kommentera här: