Ståtligt.


Att finna ett ståtligt fönster som Susanne vill se denna vecka är kanske inte så svårt när man har nära in till storstaden Stockholm. Så tycker säkert en del fönsterdeltagare som letar i sina fotoarkiv efter lämpligt fönster. Må vara sant, men ibland går det lite trögt med fotograferandet. ;-)
Ser att många redan lämnat in sina ståtliga fönster så jag kikar runt lite bland fönstren och bestämmer mig så för mitt eget fönsterbidrag. Inte helt lätt, men det ligger ju en del i betraktarens ögon också. Här kommer det!

Jag väljer fönster i en speciell byggnad, Sagerska palatset. Sveriges svar på brittiska "10 Downing Street" skulle man kunna uttrycka sig. Stadsministerns bostad/residens ligger blott ett stenkast från Riksdagshuset.



Fönster i Sagerska palatset som är snyggt inramat, ståtligt.


Annan vinkel så syns burspråket tydligare.


Klicka bilden större!




Här bland kommentarerna finns fler bidrag till


Erik

Kommentarer:

1 Klimakteriehäxan:

Kul - därför att trots att man (läs jag) passerar där lite då och då har jag aldrig sett fönstret. Går väl och stirrar i backen alldeles för frenetiskt, antagligen. Men nu fick jag ju upp ögonen för det ståtliga fönstret, tack vare dej!

2 larans:

Här har man ju gått många gånger, men glömt att lyfta blicken. För vad jag kan minnas är det här en missad ståtlighet! Jag får väl kolla bättre om jag kommer här förbi när jag ska till Stockholm nästa helg!

3 Anna susar in:

Sagerska...oj du det är verkligen ståtligt värre det...men det är lite förlite trädgård för mig :)

4 Karin:

Helt klart ett perfekt val av ståtligt fönster!!

5 Susanne:

Ståtligt är det alldeles säkert - kanske ungefär som Vita huset också. :)

6 Sven:

helt klart tummen upp.

7 Erik Semlan:

Även Rosenbad ligger nära. Se senare fönsterbidrag!

http://erik56.blogg.se/2012/may/forvirrat.html

Kommentera här: