Förvirrat.


Mellan varven tror jag det är rätt förvirrat inne på Rosenbad. Kan tänka mig att statssekreterare och andra tjänstemän har bråda dagar mellan varven. Susanne som håller i fönstertemat vill se något förvirrat fönster denna gång, inte helt lätt. Så kom jag att tänka på de äldre deckarna som Bo Baldersson skrev om statsrådet. I dessa böcker beskrevs ibland en viss förvirring. Då när böckerna skrevs var det visserligen en Socialdemokratisk regering, men det är säkert ungefär på samma sätt där inne nu också.
Regeringen har sina sammanträden i Rosenbad och statsministerns tjänsterum finns där.
En liten bit därifrån har du statsministerns bostad (den kan du se här!).
Regeringen består ju av fyra olika partier och jag tvivlar inte på att de ibland får ta ställning till några uttalanden som i ett pressat och säkert förvirrat läge har sagts inför media och senare måste dementeras eller rättas till av regeringschef eller annan från regeringen.
Det sker ju lite "affärer" då och då och statsråd tvingas avgå. Tror att ju närmare vi kommer nästa val ju mer förvirrat lär det bli på Rosenbad. :-)
Jag skulle kunna visa upp mig själv i något fönster, för jag är lite småförvirrad, kanske är det febern i kroppen.



Öppen dörr rakt in i Rosenbad
.

Får bli min tolkning denna vecka. Ska fortsätta kurera min onda hals och kanske njuta av det fina vädret lite. Hoppas du får en trevlig helg!



Här hittar du fler förvirrade fönster



Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Ett härligt inlägg. En fin vimsigkalitet.

2 larans:

Tredje stället i rad bland dina inlägg, där jag precis varit under mitt stockholmsbesök för några veckor sedan (dock åt jag inte här :-)). Plåtade då själv den något förvirrade situationen med vakter och fotografer som det kryllade av eftersom en, kanske förvirrad, presidentfru från Tyskland var på besök just då.

Kul förvirrande inlägg (ditt alltså)!

3 sven:

ja nog har det kommit en hel del förvirrade beslut och kommentarer från de som suttit där inne, oavsett parti.

4 Hanna:

Jag tycker nog att de flesta besluten som fattas av de som arbetar därinne är förvirrade och ibland helt koko. Jag vill inte låta gnällig, men undrar hur Sverige hade sett ut i dag om Palme hade fått leva. Säkerligen ett samhälle med mer empati och altruism.



Krya på dig!

5 Susanne:

Fast jag vet inte jag om det är så förvirrat som du säger. Vill tro att de gör så gott de kan de där politikerna men att de är slitna mellan olika viljor och uppfattningar. Men ok, lite förvirrat kan det ju bli när man inte har kunskap om det man ska fatta beslut om. :)

6 Linnéa:

Det råder nog ofta förvirring där inne. Sen kan man ju tolka Rosen bad som ett större o vackrare badhus också!

Krya på dig Erik!

7 Jah Hollis:

Politik är väl att, trots att läget kan vara rätt förvirrat, övertyga folk om att det ska ordna sig. Bra tolkning. Och, när jag ser det i skrift, ett vackert namn på regeringskansliet.

8 Karin:

Härlig tolkning, och säkert förvirrat ibland, men jag hoppas att det mesta är solklart!

9 Pysselfarmor:

Det var en supertolkning du har - mitt i prick. De är allt bra förvirrade där hela tiden mest!

Oj ja den förkylningen är jobbig! Har haft min nu i tre veckor...man blir ganska matt till slut. Dessutom har jag en förfärlig hosta.

Krya på dig och hoppas det redan gått över!

10 Erik Semlan:

Tack för kommentarerna.

Irriterande förkylning eller influensa eller vad jag fått. Dämpar febern så gott jag kan och dricker en massa vätska. Få se när det vänder?

11 Birgitta - FOTO:

Ha ha - det tror jag också - riktigt förvirrat där inne ibland :D

Kommentera här: