Kommentarer:

1 Hanne Bente:

Flot fortolkning.

Ønsker dig en god week-end.

Hanne Bente / hbt.finus.dk

2 Monica o Jacob:

Dom där ögonen har följt en från skåphyllan i många år;-)))snygg lösning på temat.

Ha en skön lördagkväll;-)

3 Maria Lundmark Hällsten:

Smart lösning.. nu kom jag ju att tänka på ögoncacao :)

4 Marit Johansson:

Ja dom där ögonen är välkända! Bra tolkat!

5 Gärdsmygen:

Klassiska ögon som du är ensam om i omgången tror jag :)

6 Pumita:

Fel burk... det ska ju vara kakao! :p

7 Stare Ström/Kråkvinklar:

Många godsaker hänger ihop med de ögonen!

8 Charlotta:

Kakao-varianten med de ögonen är det enda som duger åt mig. Säg inte att deras vaniljsocker är outstanding det också...? ;)

9 Pialotta:

Häftigaste bild än så länge :) ha de gott Erik o fin helg :)

10 Mona:

Smart! Fazers ögon har följt mig genom livet.

11 Mormor:

Nam til blåbærspaj med vanilje sukker.

Den tror jeg nok at jeg hadde hatt "øye for".

Ha en fin søndag.

http://www.starbear.no/mormor/2012/04/21/ordlos-lordag-3/

12 juanna:

Har du sparat den burken bara för att vara med idag??

Minst sagt en smart lösning o den ende som får oss att minnas(än så länge)!!

13 Linnéa:

Nu när jag ser din bild kommer jag ihåg "Mazetti ögonchoklad", ville alltid ha den sorten. Väldigt kreativ lösning på temat. Har ni köpt vaniljsockret nu eller är det gammalt?

Ha, en go vecka!

14 Birgitte:

Elsker blåbær ;-)kan også se dine fine øjne :-) Du spørger om jeg selv har lavet mine fugle øjne, nej men så dem i skoven og synes de var fine :-)

15 Janne:

Den hade jag inte tänkt på, smart val.

16 Beate:

Fyndigt som vanligt hos dig. Har faktiskt aldrig lagt märke till dessa ögon, konstigt vad man iakttar eller rättare sagt inte ser...

17 Rimkogeren:

Tak for din hilsen og god weekend :-)

Dine øjne vækker minder i 50'erne tog min mor og jeg en færge til Sverige. Vi havde altid en dåse øgonkakao med hjem.

18 Hanna:

Naturligtvis, ögonen som säkerligen passerat alla hem i vårt avlånga land. De finns ju att köpa som affisch, har funderat på att skaffa den. Ögonen är ju kult.

19 Malys Krok:

Det var annerledes øyne! Men flott tolkning! -Margit-

20 Kerstin:

Ja just det ja! Där finns det ju också ögon. Kul tolkning.

21 Marja:

Välbekanta ögon...men jag har aldrig sett dem annat än på kakaopaketet. Fint tolkat. Jag hoppas blåbärspajen blev god.:)

Mitt öga är ett isfönster på en snöborg vi hade i Umeå för några vintrar sedan. I dagens blogginlägg har jag lagt in fler bilder på borgen.

Ha en skön söndagskväll!

22 llhertz:

Det ögat har sett mig sluka mycket varm choklad med vispgrädde. Mazetti Ögoncacao - Rena nostalgitrippen.

Och här har de hamnat på vaniljsocker, det kan jag inte påminna mig ha sett. Var tvungen att googla så nu vet jag att Fazer köpte upp Mazetti 1975 och behöll ögonen som varumärke ;)

Fotobloggar är både roliga och lärorika minsann!

23 SigridfraEnget:

Perfekt! Där finns jo ögonen!

24 Eli og Bella blogg:

Kreativ tolkning, veldig bra. Ha en flott mandag.

25 Bildgatan:

Finns det ögon på vanillinsockret, det har jag aldrig tänkt på. Däremot hamnar jag i barndomen, andra gången på raken idag,när jag ser ögonen och tänker på ögonkakao - före oboyens tid. =) Kul att se känns så länge sedan, och ... det är det.

Kommentera här: