Avtryck.


Jag var inne på flera varianter, en del har jag tyvärr inga bra foton på och flera avtryck har redan andra tolkat märker jag när jag kikar runt lite bland bidragen på fototemat. Men så föll min blick på ett avtryck som är mysigt och personligt. Så jag tog några foton. Det är Sinneskatten som vill se tolkningar på avtryck.



Kanske inte så udda, nog många som har liknande handavtryck i gips.


Kanske har även du något handavtryck i gips?
Men ett klart speciellt avtryck, på en liten barnhand. Speciellt för vår familj! Kom att tänka på handavtrycken som finns att beskåda på Liseberg nöjesfält. Men har tyvärr inget foto på de avtrycken och då fick det bli detta. ;-)



Liten hand. (Klicka fotot större!)

Får bli mitt lilla bidrag denna fredag. :-)

Hörde just talas om sushimästaren Jiro Ono, en äldre herre som verkligen kan sushi!
Här ett klipp om den lilla sushirestaurangen som fått 3 Michelin-stjärnor. Kanske ska jag göra lite sushi i helgen, vi får se? Mat är ju också ett slags avtryck... eller hur?


Finns många olika avtryck här hos Sinneskatten!


Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Härlig liten blå hand;-)

Helt klart fascinerande att se deras skicklighet fast jag inte är någon sushifantast.

Ha en skön helg;-)

2 Mormor:

Mat er et kulturavtrykk. noen av dem adopteres og assimileres i vårt daglige liv. Men for min del blir ikke sushi hverdagsmat, bare kosemat.

Barnehåndsavtrykk finnes nok i de fleste hjem hvor det har bodd barn. Hos meg også :-)

Takk for besøket :-)

Ha en flott fredagskveld :-)

3 Carpe Diem:

Tack snälla för fin kommentar :-) Klart att detta avtryck betyder mkt för familjen...........en skatt värd att vårda. Gillar att hansingen är blåmålad. Blir mer framträdande då. Oj den "killen" kan sitt jobb. Tänk att få mumsa hans sushi. Trevlig helg Semlan.

4 Malys Krok:

Dette var et koselig avtrykk! Har noe lignende selv og det er så fint å ha! -Margit-

5 Charlotta:

Extra fint med stark färg i handavtrycket.

6 Barbanea:

Tänk att det lilla handavtrycket hållt sig så fint genom åren=)

Får man komma och smaka på din hemgjorda sushi? Har ju precis lärt mig tycka om det

Kram!

7 Pysselfarmor:

;-))

ja sådana avtryck av sönernas händer har jag också....tänkte på blue man group när jag såg denna hand ;-))

8 SigridfraEnget:

Fina avtryck, med minnen... Den gång då...

9 Mona:

Så fint att ha ett sådant minne av en liten barnhand. Jag letade också i mitt arkiv efter något handavtryck från Liseberg, men det verkar inte som jag tagit något foto.

10 Jah Hollis:

Snygg bild på veckans tema.

11 Sussie B.:

Ett fint minne för många

dom här "händerna" :-)



Kommentera här: