Sitter fast.


Onekligen inget jag vill, sitta fast. Vem vill det? ;-) Men visst kan man bli sittande i en bilkö eller hamna långt bak i en kassakö som verkar stå helt stilla. Då är det bara att gilla läget. ingen idé att jaga upp sig.

Vill verkligen inte riskera att hamna och sitta fast som på mitt foto här under! Finns väl en liten fara att med ökad ålder så kanske man fastnar lite i inkörda spår. Men jag tror inte det behöver hända mig, jag hoppas i alla fall att det inte händer mig. Skulle tendensen finnas hoppas/tror jag att mina nära och kära påpekar det för mig, så att jag får fart på mig igen innan jag fastnar.

Jag testar nytt, provar på saker, tar emot nyheter med ett öppet sinne.
Öppen för att lära mig nya saker, öppen för nya intryck!




En gammal vägbom, stolpen finns kvar.
Nycklarna till låsen är väl sedan länge borta kan jag tänka? Låsen har blivit hängande där, sitter fast. De ser ut att kunna hänga kvar länge!



Sitta fast är fredagens tema.

Fler tolkningar här, hos Sinneskatten!

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Sitter fast gör jag väl inte däremot ifrågasätter jag mer nu än när jag var 20 år.

Härligt att att ha ett öppet sinne och vara nyfiken på allt nytt;-)))



Det ska bli kommunalt vatten till Ljusterö, Vira Bruk och Roslagskulla med flera, undrar om folk kommer att tvångsanslutas;-( 1,7 kilometer mitt i farleden allt för att det är bättre för miljön.

Ha en skön helg;-))))

2 Lena o Tommy:

Jätteläcker bild!

3 Pysselfarmor:

Ja där var det verkligen låst...och nya lås dessutom...tror allt att någon har nyckeln ändå.

Det gäller att vara "på" och ta emot nya intryck hela tiden.

4 Lasseivomma:

Ja, hänglås utan nyckel kan ju vara svåra att slänga bort. Med ett öppet sinne och en vinkelslip så kan det ändå lyckas, eller hur?

Kul tanke och bra bild...

5 Anne-Lie:

Låsen ser ganska nya ut, inget rost på dem inte.

//Anne-Lie

6 SigridfraEnget:

Ett öppet sinne betyder allt. Tänk på dom som inte ser längre än sin egen nos... ;-)

7 Mona:

Dom där låsen ser helt nya ut, men fast sitter dom onekligen. Fin bild.

8 Jah Hollis:

En rullande sten samlar ingen mossa, sägs det ju.

Fin bild som passar mycket bra till temat.

9 Eva:

En del foton sätter verkligen igång ens små och få grå ... :-)

10 4U2:

Och hur många nycklar har man inte som man glömt till vad?

Ja, de resterna av stolparna och hänglåsen sitter verkligen fast vid varandra :)

11 Erik "Semlan":

Tack så mycket för era kommentarer. Värmer gott i det gråa vädret. :-)

12 Birgitta - FOTO chip:

Det ser riktigt lustigt ut med lås på "fel" ställe när de inte fyller sin funktion :)

Kommentera här: