Fantasi.

Fantasin har inga gränser. Men min kamera har sina begränsningar. :-)
Att försöka fotografera månen är inte lätt. Men jag brukar försöka då och då. Allt sedan de direktsända bilderna från månlandningen sommaren 1969 har månen fascinerat mig. Tänk att det varit människor där uppe. Den där mån-dagen den 20 juli satt jag och mina föräldrar i en fjällstuga i Jämtland och struntade för ett tag i flugfisket efter harr och öring i Storån. En liten svartvit tv fångade all vår uppmärksamhet den dagen.
Månen då sommaren -69. Nu är det Mars som gäller, men ett mänskligt besök lär nog dröja. För Mars ligger långt bort, syns knappt.
Månen syntes väldigt tydligt igår kväll, full och fin. Den triggar min fantasi...

  




Andra fantasitolkningar finns här,   

Erik

Kommentarer:

1 Pysselfarmor:

I norr när det är månljust på vintern är det jättehärligt att gå ut på promenad. Man behöver ingen ficklampa! Skuggorna bland träden sätter igång fantasin. Och med fantasi kan man också fundera vad blir det efter Mars?

2 Anette:

Visst är det en konstig tanke att någon har gått på den! Såg också just den där månen inatt, tillsammans med en väldigt massa stjärnor.

Månlandningen 1969 har jag dock inga minnen ifrån.......fast man har ju sett det i efterhand förstås! /Anette

3 Anneli - A'la Foto:

En härlig lite skrämmande bild med de hotande molnen som snart kommer täcka himlen och ge mörker åt hela jorden!



ha en skön onsdag!

4 Pialotta:

Jag har faktiskt aldrig försökt fånga månen. men din bild ger mig tankekorn till att försöka:) Visst är det lite så där lagom konstigt att människor trampat sina fötter på ett klot så långt borta från vår planet.

Lite läskig bild .. snart så täcks månen av tjocka moln.

Ha de..

5 Anni:

Vi var på Gotland under månlandningen, mina föräldrar hade kostat på sig att hyra teve så att min bror skulle få se. Själv minns jag inget, jag sov förmodligen ;-)



Med min fantasi fanns många blodtörstiga varelser ute i månens sken när jag var ung - nu är de trendiga !?!

6 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna.

Visst triggar månen igång en. ;-)

Så sant, numera står vampyrerna ute i förorterna redo att börja suga blod när det är fullmåne. Kanske större risk för varulvar uppe i Norrland? Blodsugare finns det överallt... en speciell sort förekommer mycket vid nedre Dalälven.

Kommentera här: