Småcrazy?

På jobbet finns hissar som har speglar, rätt mycket speglar, så man känner sig aldrig ensam under åkturen. Jag brukar när jag använder någon hiss passa på att fotografera min spegelbild med varierande resultat. Dels är det olika starka lampor i de olika hissarna. Ibland reagerar kameran i automatläget med att smälla av en blixt, som glatt skickar ljus via speglarna så man blir förblindad om så bara en kort stund. Det har visat sig att det är viktigt med vinkeln på kameran och även hur jag tittar. Om jag tittar mot kameran genom spegeln och tar ett foto så ser det långt ifrån ut som att jag tittar mot kameran. Så ska jag få det rätt så måste jag titta "fel" i spegeln. Ett vinkelmysterium som jag ännu inte riktigt löst. Vidare finns det speglar som är så placerade mot varandra att jag tror jag kan kan få fram en kalejdoskopeffekt om jag riktar kameran rätt.
Lite crazy kände jag mig när hissdörrarna öppnades och två för mig okända personer stirrade på mig där jag stod med kameran i högsta hugg.
Kanske får jag till vinklarna rätt någon gång?





Här syns speglarna som skapar visuella effekter.


Ibland skulle spegelytorna i hissen behöva putsas.


Notera min lätt vilsna blick... men här är jag på rätt väg, tror jag.




Andra tolkningar på Crazy hos  som håller i Måndagstema.

Erik

Kommentarer:

1 Petunia:

Det er kjekt å leke seg med kamera og finne på "hiss" som det heter på svensk. Herlig bildeserie!!! Hva hadde livet vært om vi ikke også kan være litt "Crazy" i blant??

2 Randi's Tanker:

Man SKAL være litt crazy nå og da! En gang vil du få til den rette vinkelen og da vil vi se resultatet :-))

3 Format 900px:

Fniss. Anar vad de där personerna tänkte..."Vad är det för en crazy typ" kanske?



Har ju själv försökt att fotografera mig i spegeln och vet att det blir lite konstigt med uttryck och blick, innan man får till det.



Tack för titt-in och kommentar hos mig! Absolut att man tänker på familjen Adams. :)



Ha det gott!

4 Kerstin:

Haha, det blev en rolig bildserie. Undrar vad som händer om hissdörren åker upp och du har en kollega utanför? ;) DET skulle vara roligt att fota också. :)

Ha en fin tisdag.

5 Rimkogeren - Danmark:

Tak for din kommentar :-)

Try, try and try again. Herlig crazy.

Prøv med at sætte kameraet på et stativ.Stil dig ved siden af i en afstand af 1-1.5 meter. Stil et eller andet på din plads. Drej kameraet, så det kan se din erstatning. Derefter må selvudløseren træde i funktion, så du kan nå tilbage og posere. Husk at smile til fotografen.

God fornøjelse.

6 Kerstin:

Ooops! My mistake, du har redan varit med om att dörrarna öppnades, tur det inte var kollegor. Och jag har lärt mig att läsa HELA texten först innan jag tittar på bilderna. Men jag blev ju så nyfiken på dom. ;)

7 Annelie:

Hahahaha! Du verkar ha det rätt kul när du åker hiss du, lite crazy är du nog allt!

Och apropå kommentaren på min blogg, du har nog rätt.

Där finns nog en jäkligt snygg ateljevåning innanför det där fönstret. Balkongen är bara ett

"vädringsfönster"....

8 LissenTo:

Hihi, förstår att personerna tvekade lite när dörren öppnades. Galet härligt crazy, gillas av mej.



Lite crazy är jag nog allt, kan inte ha fötterna på jorden hela tiden.



Ha en skön tisdag.Lissen

9 Pialotta:

Härligt Erik att leka lite även då man är på jobb:)

Crazy o galenhet borde alla känna på mycket mer .. blir mycket roligare då.. du har fixat det här så himla bra:)

10 Anette:

Morsomme bilder, og som svar på spørsmålet ditt; nei, tre år etter reisen har det fortsatt ikke vært noen reportasje! Hilsen Anette :)

11 Malys Krok:

Ha ha.. de to trodde nok du var litt crazy! Stilig billedserie, og morsom tekst!

Takk for din hilsen! Husene du spør om er laget av min mann og står i hagen vår! Er mange som stopper og ser på dem! Han har også laget en liten båt som pleier å ligge på vannet. -Margit-

12 Pysselfarmor:

:-)

Det var då ett tilltag som heter duga...förstår att de glodde på dig.

Och Nelly tillhörde doakören kanske ;-)

13 anjoe:

Jeg hader at blive fotograferet, gælder også med mig selv som kamerafører, så skulle det være, ville jeg foretrække en kvalitet, som dit øverste :-D

...dine slips kan i øvrigt betegnes værende crazy!!!

14 ElStiffo:

Roliga bilder. Du ser smått filosofisk och undrande ut tycker jag.

15 AnneKa:

Herlig innlegg:))

16 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. :-) Få se vad som bjuds idag på fototemat (1 nov)?

Kommentera här: