Manipulera mera?

Så här första decemberdagen har Onsdagstema "manipulerad", rätt intressant tema tycker jag. Varje foto som tas är mer eller mindre manipulerat (enligt min personliga åsikt). Även fotot som påstås beskriva verkligheten är på sitt sätt ändå fotografens uppfattning av verkligheten, en tolkning. Så på sätt och vis är alla foton manipulerade, mer eller mindre, eller hur? Men det finns olika typer av bearbetning och vi anser nog över lag att "vanliga foton" är sanna.



Så jag väljer ett foto som är synligt manipulerad eller vad tycker du?


Manipulerad i flera steg...



Andra temafoton här!
Erik

Kommentarer:

1 Pysselfarmor:

Snygg...men "verkligheten" är bäst....

;-)

2 Elisabeth:

Så intensivt blått med de orangea linjerna! Vackert motiv.

3 Pialotta:

Jo det kan man säja.. vattnet är blåare än blått.. riktigt blått;) Ha de gott i Adventstider.. du har väl mycket snö du oxså att skyffla undan.. i alla fall under skosulorna :)

4 Inger Maryissa:

Ett häftigt manipulerat foto.

Det ser så spännande ut med det blå vattnet...toppen-bra gjort

Själv tycker jag det är kul att leka med och manipulera foton,

det kan bli riktigt spännande om man låter fantasin flöda.

ha det så gott

5 Mona:

Läcker färg på vattnet.

6 Beppan:

Med digitaliseringen av fotokonsten har mitt förtroende för bilders äkthet försvunnit. Det går ju att fixa det mesta!

Medelhavsblått vatten i Strömmen.... kan det bero på klimatförändringarna??

:-)

7 Birgitta - foto CHIP:

Jag håller med dig - egentligen - ett foto kan ju också vara "vinklat" :)

Men det är en annan typ av manipulering när man lägger till eller drar ifrån.

Här forsar både vatten och kreativitet :)

Blev faktiskt inspirerad av all er kreativitet och startade upp PHOTO MANIA precis - kom med!

http://fotochip.blogspot.com/

Kommentera här: