Väder.



Tema fredag väljer väder som tema. Vädret som vi ofta talar om. Vädret som vi ofta klagar på. Vädret som vi gärna vill veta i förväg hur det ska bli, för att sedan ofta märka att det inte blev som "de sa". Vädret är också ett samtalsämne som just nu känns tryggt och ofarligt i jämförelse med det kommande valet och allt som har med politik att göra.
Jag inser att jag gärna tar foton på himlen när molnen skapar underlag för ett dramatiskt foto. En klarblå himmel är inte lika intressant som en molnig himmel. Så jag väljer ett par molniga foton till temat.





Fler väderbidrag finna här!
Erik

Kommentarer:

1 Anni:

hehe - den övre bilden är ju faktiskt väldigt ful ;-)



Men den undre gillar jag skarpt! Egentligen är det nog viktigare för mig att det är varmt än att det nödvändigtsvis är sol, men det kan jag ju kosta på mig att säga efter denna fantastiska sommar!

2 Jah Hollis:

Alla talar om vädret, men ingen gör något åt det. Vi kanske ska fråga våra kära politiker, nu inför valet, vad de tänker göra åt vädret? :-)

Sant att moln gör sig bättre på bild än en tom, om än så blå, himmel. Den nedersta bilden är ett fint exempel på det. Snyggt!

3 Cecilia Artista:

Snygga dramatiska moln! De gör sig förstås bättre på bild än klarblå himmel även om den kan vara så vacker.

4 Maria G:

Detta väder... Här hos mig har vi varannandagsväder just nu, och idag har turen kommit till regnet igen :)

Inte speciellt kul, men det är bara att gilla läget :)

Dina bilder är riktigt fina. Jag gillar moln, men inte när det kommer regn ur dom :))

Ha en bra dag!

5 Maria:

Super fina bilder på dramatisk himmel och moln:)

Ha en fortsatt fin dag!/Maria

6 Rantamor-På Näthinnan:

Det har du nog rätt i att det är mera intressant med molning himmel....fast en blå himmel är ju också vacker.

Nu har jag släppt mitt väder......oooops och det blev både och...



Ha d gott.

7 Misswhatsit:

Här var det mäktiga väderbilder. Rätt spännande med oväder ibland, faktiskt.:) Bra fotat.

8 carina/sinneskatten:

Det är väl bara att konstatera att väder får vi leva med!

9 ElStiffo:

Härligt att Anni vågar tycka att bilden är ful. Själv har jag tänkt en hel del på vad som är fult och fint och vad som är intressant eller utslätat.

"Ful" är något jag kan använda mig av när jag gör bilder, precis som "vacker" "rörigt" eller "skitigt".

Jag förväntar mig inte ett snack om bildtänkande här men om du blir nyfiken så förklarar jag gärna närmare.

Här eller på min blogg.

10 LissenTo:

Efter att ha läst kommentarerna, så måste jag säga att mycket genom kameralinsen blir "intressant" som jag kanske inte skulle sett annars.

Fult eller fint är inte det viktigaste (ibland), utan att man reflekterar eller får en känsla för bilden.



Den nedre bilden med sin dramatiska himmel, är ju lätt att tycka om.



Blir nyfiken vad Miss Gordon gjorde :-)!

Att cykla runt Loch Ness måste ha varit en upplevelse. Tänker också på dom trånga vägarna.



Ha det gott. Lissen

11 Erik "Semlan":

Tack för alla kommentarer. Intressanta sådana. :-) Svar har inte alltid hamnat rätt...

Kommentera här: