Sällan som jag vill.

Hur ofta får du som du vill? Visst, det pågår inget inbördeskrig här i Sverige. Fortfarande finns det kvar lite av det gamla "folkhemmet" och tankarna omkring det i vårt land. Vår stadsminister en landsfader? Knappast, ganska långt från en sådan figur. Blir det bättre efter valet den 19 september?
Jag är skeptisk.
Men kanske blir det bättre, kanske kan det bli en förändring. Vem vet, plötsligt finns kanske visionerna och de ideologiska idéerna där. Politik är numera mest röstfiske. Det lovas både hit och dit. 
Tycker det sällan blir som jag vill just nu.

Tror inte det blir bättre efter valet, tyvärr. Men jag ska rösta. Jag lever i ett land där jag får och kan rösta. Jag tycker det är självklart att rösta, det är min rättighet, det är min vilja.
I det lilla båset får jag rösta som jag vill. Den rättigheten är man dum om man inte utnyttjar. Är du dum?


Snigeln har inget större val, kan inte bli av med fripassagerarna.

Det är ganska jämnt mellan de två blocken. När det är jämnt så är varje röst viktig.
Vad du vill kan ha betydelse. Eller vill du vara en som bara hänger med, som inte är aktiv? Valet är ditt!

                           

Men det är sällan det blir som jag vill...

Vill du testa var du står kan Valkompassen vara ett ställe.



Andra vill-bidrag här, 

Erik

Kommentarer:

1 ElStiffo:

Jag kan bara hålla med i det du skriver Erik.

2 Inger Maryissa:

Jag börjar tvivla på att det blir bättre efter nästa val...

Är orolig över vilka som kommer att vinna...

Usch...detta val blir så spännande så jag får ont i magen bara jag tänker på det ;-)

Håller med om att politiken just nu verkar gå mera ut på röstfiske...de lovar vitt och brett, och hit och dit bara för att vinna...

önskar också att visionerna och de ideologiska ideérna framstod lite mera, och att folk riktigt kunde se vad partierna stod för.



Kommentera här: