Tema fredag - längtan

Längtan finns ofta där. Längtan efter en resa till värmen, längtan efter en skön slappardag med en bok och som  middag köppizza eller thaiwok, eller bara längtan efter en kram. Men jag väljer inte bild efter egen önskan.
Jag vänder lite på temat och tänker mig att mannen/vissångaren på fotot måste längta efter en större publik.



Stötte på denna trubadur ute på Klubbensborg café och vi var bara tre, fem själar som utgjorde trubadurens publik. Han längtade säkert efter mer publik och större applåder.
Troligen lite sent inlämnat, inser jag nu mitt i natten, men jag kör på ändå! Friskt vågat...

Mitt bidrag till detta nya tema som sinneskatten startat Tema fredag
Erik

Kommentarer:

1 carina:

Hejsan och vad kul att du är med.

Det var en underfundig tolkning av längtan.

Men precis så är det att längta kan vara så mycket.

Kommentera här: