Del 2 gällande siffror


                           

Denna vecka vill Helena se siffror från oss deltagare i Fototrissen, siffror har varit med förut. Kanske vill du kolla in mina första siffror, då finns de här?!
Är seg och trött efter trevlig 60-årsfest och senare karaokesång (sjöng själv fem låtar). Kom hem först efter midnatt. (Se där tre olika sifferuppgifter!) Letar lite i arkivet och fann några foton på siffror av ganska olika karaktär och betydelse.Alla är relativt nytagna.



1. Lite efterforskningar har inte gett ett tydligt svar på betydelsen av detta årtal på väggen, men gillar arbetet med själva årtalstavlan.


2. Tydlig siffra på dyrt tävlingsredskap.


3. En annan sida av Sommarsverige som kan vara frustrerande för oss som är kvar i vardagen.
Det gör att jag får söka mig till nya lunchrestauranger. Så jag kanske inte kommer åter i augusti, nu när nya ställen hinner bli lunchrutiner!


Stort tack för alla kommentarer förra veckan, jätteskoj att få! :-)



Klickar du på logon överst i inlägget kan de kolla in andra bidrag till Fototrissen.
Erik

Kommentarer:

1 Nukke:

Årtalstavlan är så vacker !!! Och tänk att det lönar sig att stänga hela butiken på sommaren då det finns turister också. Många företagare har ju sommarledig först på hösten.

2 Pialotta:

Årtalsbilden är så fin.. gillar fotot.. du hittar alltid så braiga motiv Erik:-)

Ha de gott i Sommarsverige.. Som så många just nu har semesterstängt i.. just på grund av..

3 lilalili:

Jag gillar verkligen din bild på årtalet jag oxå! Det där med semesterstängt överallt kan få mig vansinnigt irriterad.

Jag hoppas din söndagseftermiddag blir bra - jag tänker tillbringa min sittandes på hela ryggen en stund ;)

4 princexswe:

Klockren siffertriss. Årtalsskylten på första bilden gillar jag extra mycket

5 BP:

Roligt triss. Gillar din kommentar till 3:e bilden. Resonerar precis som du.

6 Della / Var Dag ett Äventyr:

Semesterstängt på lunchrestaurangen? Låter lite dumt - på sommaren vill man ju gärna äta ute någonstans.

7 cat:

Jag instämmer med de som tycker bäst om årtalstavlan:)

8 kadermo:

Mysiga bilder. Håller med om att semsterstängda affärer/lunchställen löper stor risk att bli av med sina stammisar.

9 Pia:

Gillar ettan - så snygg!

Kika gärna in på min triss :)

10 Lissen:

Oh semesterstängt så länge, härligt.

Men den första bilden, är finast.

Vad kul med karaokie och fest!!!!

Ha det gott!

11 Bosse:

Snyggt, Erik! Själv lyckades jag inte gå i gång på temat den här gången.

12 Erik:

Tack för kommentarerna. Denna vecka har jag haft dåligt med tid vid datorn, så få besök (tyvärr). Kan bli så när solen lockar och sedan på kvällen, sängen drar... ;-)

Kommentera här: