Fototriss - siffror

Hm, hur tolkar jag detta tema bäst? Ja, det får bli som det blir, men ingen jul i mina foton.

Alldeles färskt, ja fotot alltså, får börja denna fototriss.
Öppnade kylen halv två på natten och vad finns där inne som vi oftast, ganska noga  betraktar siffrorna, ja datumet på?
Jo både när vi köper och även senare kollar bäst före datumet på mjölkförpackningarna. Jag brukar titta på datumet efter att förr ha luktat in i hålet. Efter en väldigt sur mjölk vill jag inte upprepa luktandet, sur mjölk luktar inte gott! :-)




Funderade vidare. Drog mig till minnes hur Kungsträdgården ändrade utseende under en period i somras.
Nere i Tyskland pågick en stor fotbollsturnering. I Kungsan satsade en tv-kanal stort, förhoppningen var säkert att svenska landslaget skulle nå längre. Det blev ganska folktomt efter de inlednande grundspelsmatcherna...


Så här såg sportstudion i Kungsan ut på utsidan, placerades nedanför Operan (kultur mot sport?)


Avslutar med en slumpmässig siffra från växtriket.
Gamla vissna kransar... som tillsammans skapar en rund, jämt delbar siffra



Finns mycket siffror, och visst räknar vi ner just nu, idag 2:a advent, bara fjorton dagar kvar till jul.
Jag undviker julen i bilderna (medvetet) denna gång.
För den som vill få julkänsla tror jag flera fototrisstolkningar kommer att ha jultema...

Vill du se andra tolkningar av siffror, klicka bara på fototriss

bör få ett lågt nummer, så här mitt i natten...
fast det tog en stund, så några har nog slunkit före i listan!?
Dags att börja kolla andra bloggares tolkningar, eller dags för sängen?
Tror det senare, börjar bli trött, klockan är ju halv tre!
Godnatt alla bloggare! Jag återkommer med kommentarer hos er "trissare" under söndagen..!
Erik

Kommentarer:

1 Bosse:

Ja, där fick du till det igen. Och än en gång hann du före mig, hehe. Din åtta är kanon, det blir åtta poäng av tio möjliga där. Och reflektionen kring bäst-före-datumet funkar också, men inte är det väl en "tetra"? Tetran hade fyra hörn, numera har förpackningen åtta hörn. Där kom du inte undan korrektören. ;-)

2 Jah Hollis:

Blandad kompott av siffror där. Från det noggrant tidsbestämda till det slumpmässiga. Och så den där studion som man såg rätt mycket av i somras.

3 Pysen73:

Godmorgon!

Oj, det blir nog svårt att få ihop en triss idag.. Du har ju hittat riktigt bra saker...

4 carina:

Den sista är riktigt bra , är det sen så att den bara "blitt" så är det extra plus i kanten

5 maria_6909:

Tre bra lösningar! Min favorit blir helt klart den sista på den dubbelnollade åttan för den var så oväntad!

Ha en riktigt skön söndag! =) /maria_6909

6 Irrhönan:

Min favorit blir kransarna. En lite trött åtta...

:-)

7 Megera:

Bra tolkningar och sista bilden med kransarna blev favoritbild, för gamla vissna kransar kan tydligen bli väldigt fina.

8 Fröken Mita:

Roliga bilder du hade där, ha det gott

9 Kurator Pia:

Härliga bilder och tolkningar!! Den sista blir min favorit idag!! Må gott i veckan!!

10 akson:

Roliga bilder på temat!

Smart tänkt att öppna kylskåpet och inventera den!

11 annette:

Så sköna bilder och tolkningar mitt i natten då jag sov;)



Sista bilden blir min favorit!



//annette

12 Fia:

Du har lyckats få till en bra variation på dina bilder. Den sista bilden, på dubbelnollorna, är den allra bästa. Den var helskön!

13 Pialotta:

Här blir det efter lite eftertanke din mjölkpaket som får första pris:-)

Ha de fint Erik/Pialotta

14 Guldlock:

Fina bilder på siffertemat. Sista bilden blir min favorit.

15 ela:

Sista bilden var ju härlig. Man få se uipp, siffrorna finns var som helst. Har det så bra / ela

16 SysterLilli:

Sista bilden blir favoriten, kul med slumpmässiga siffror. De är ju så korrekta och exakta i vanliga fall. :)

17 Ingalill_S:

Den sista bilden var klart tuff, den blir min favorit.

18 Della / Var Dag ett Äventyr:

Kul varianter på siffror. Inte tänker jag välja någon speciell. Alla är bra på sitt sätt.

19 lilalili:

Jättefina bilder på siffror. Jag gillar din sista bild mest där jag tänker på min egen 'dubbel-nolla' Den blir min favorit här hos dig idag.

Kramis

20 klara:

Härliga bilder! Jag såg nog den där lilla studion på tv..fast det kanske inte är så konstigt.

21 Erik:

Ja du Bosse! Jag är så pass gammal att tetrorna fanns ett tag i butikerna innan Tetrapack insåg att en rektangulär förpackning var smidigare, i alla fall för oss konsumenter vid hemmaförvaringen!

Men har tagit till mig ditt påpekandet och ändrat i texten :-) I början av mitt liv var det faktiskt bruna glasflaskor med mjölk däri... hi, hi!

Har gjort ett tappert försök att besöka Konstfacks julmarknad. Väldigt många hade samma mål...

Nu ska jag ta en stund bland trissarna innan det är dags att bege sig till Södra teatern!



Vill passa på att tacka alla som lämnat kommentarer och helt klart verkar "åttan" vinna stort, vad jag kan se :-)

Tack för alla kommentarer, det är trevligt!

Nu ska jag försöka vara trevlig tillbaks ;-)

22 annica:

Åttan blir även min favorit även om jag tycker mjölken var fyndig oxå:)



Annica

23 princexswe:

Gillar åttan på bild tre. Det blir min favorit.

24 veronica-ifokus:

Smart att öppna kylskåpet så där, men det blev ingen omtalad E-prudukt på bild =)

Jag tycker du gjorde en bra tolkning!

Ha det gött!

=)

25 dahlarna:

Fina siffer-bilder! Min favorit blir sista bilden med de två kransarna. Det blir ju liksom tre siffror i samma bild. Två skycken 0:or & tillsammans blir de en 8:a....Hoppas att du har haft en skön andra advents-söndag!

26 Ninni:

Du var en riktig nattuggla! För en gångs skull så hoppade jag över trissen igår kväll.

Favoriten blir ju naturligtvis kransarna...det gröna i mig tar ofta överhanden.

27 milla:

Härligt kreativa bilder. Trean blir dock min favorit. Jag gillar varken fotboll eller mjölk ;)

28 paula:

Sur mjölk luktar bläääääääk.... Min favorit utav tre fina bilder blir 4;an

29 Boel_L:

Sur mjölk är inte roligt att lujta på,sen gillar jag ju kransarna.

30 jeanette:

Jätte roliga bilder med blandade siffror. Jag väljer ettan för att den bilden är så ny och håller datumet ännu.

31 Gunvor:

Kransåttan var super! Den vinner nog hela alltet.

32 En Autografsamlares Värld:

Härliga bilder men den sista måste bli min favorit

33 Emma:

Gillar dina tolkningar, men favoriten blir kanske mjölkpaketet till slut ändå

34 Zippo:

Hej o tack för kommentaren (9 kräver nog förklaring)

Här var det variation må jag då säga och av nån anledning så fastnade jag för mjölkpaketet.

Bilden var så "cool" i all sin enkelhet.



/Zippo

Kommentera här: