Uppmuntran

 
 
 
 
Texten i detta blogginlägg har inget eller mycket lite med fotona att göra men jag ville ändå ta med detta fotografiska tidsdokument. Speciellt nu när det börjat surra i media om att en ny flyktingvåg verkar vara på väg.
Undrar om Sverige klarar av en ny våg flyktningar? 
 
Ska så smått kanske börja blogga lite igen efter en längre tids frånvaro. Varför inte? Kan jag sprida lite uppmuntran åt olika håll så känns det som en slags seger (i alla fall för mig själv).
 
 
Visst händer det att jag lockas till att vilja kommentera hos en vän som tyvärr inte tillåter kommentarer på sin blogg. Nu hände det igen att jag gillade vad jag läste. Hos honom skulle jag gärna skriva; Med tanke på de författarnamn som du nämner (ett par är okända för mig) i blogginlägget blir jag väldigt nyfiken på din roman. Undrar hur nära publikation den är, de små bitar du lämnat ut har bara ökat intresset, lusten att läsa hela boken. Behöver du en lektör kan jag härmed anmäla mitt intresse (fast jag förstår om du anser att min ringa person och obetydliga kunskap inom skrivandet knappast tillför något gällande ditt eget skrivande). 
 
Skriftställare är ett vackert ord tycker jag. Utöver att det kanske främst beskriver personen som duglig att uttrycka sig med ord i skrift så tycker jag att där även kommer in en djupare värdering av de skrivna orden. En skriftställare har omsorgsfullt valt ut just de orden som passar bäst till varje unikt tillfälle. Tanken får verkligen ha sin tid, ta sin tid. Ingen onödig hets och verkligen ingen hafsverk. En skriftställare formulerar sig väl.
 
Enligt någon som det verkar ganska ytlig reporter på svt gomorron (det var före pågående semesterperiod) så är filmen vårt nya språk som kommer att kunna ersätta skriven svenska. Filma med mobilen (det är ju så enkelt), lägg ut det på nätet och få många följare. Jaha, ska det vara något? Vet att många yngre gör det och en del, några få får miljontals följare. Är det detta som reportern själv eftersträvar? Jag tror det och tydligen också många som vill "lyckas". Ingen idé att kunna formulera sig väl i skrift, det är så gammeldags och att pyssla med bloggar lika så. Starta en pod, ja snart är väl det också ute. 
 
 
 
Blev förvånad och förundrad över "avsläppning" som erbjuds i listan. Har ännu inte frågat, kanske är det bara några prickar som hamnat fel.
 
 
 
 
 
 
• Kategori: TankarTaggar: Aspudden, avsläppning, skriftställare; • Kommentarer (0)
Erik

Kommentera här: