kebabpizza


...med extra allt.

 
 
Tydligen något som sonen brukar beställa i Leksand.


Grabben beställde denna pizza och då menar jag verkligen med extra allt! Just kebabpizza är inget jag själv brukar beställa. En kebab med mycket sallad och lök mm och så god sås i kan jag ta eller också någon pizza, men denna kombo har inte tilltalad mig. Men för sonen är det tydligen en favorit.
 
 
Själv är jag betydligt mer konservativ när det gäller pizza.
Valde en calsone, men med lite extra denna gång. Utöver skinka och ost så var det räkor och tonfisk inne i den inbakade pizzan också. Så då blev det säkert inte längre en calsone om man ska vara nogräknad, men gott var det. Det är ju ändå huvudsaken. Men det syns inget speciellt på utsidan, att den innehåller mer än en vanlig calsone.
Pizza är verkligen gott, något jag gillar.
 
 
Inbakad pizza gillar jag, bevarar smakerna och den extra osten, mmm.
 
 
Det finns flera pizzerior i området och troligen går det bra för dem alla. Säkert bra när flera ställen får konkurrera om kunderna, det bör påverka priserna positivt för kunderna. Det gillar jag.
 
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Beppan:

Riktigt gott kan det vara. Särskilt när man är hungrig som jag är just nu! Dreglar över din calzone-special.

2 Monica o Jacob:

HAHA kebabpizza med pompe skulle jag vilja prova, ser ju riktigt god ut och mättande är den säkert också;-)
Härligt med extra allt i pizzan.
Har en vit en gul och en röd kaktus den röda är störst och alla blommar nu.


Svar: Grattis, kul med kaktusar som blommar. Undrar om det stämmer att lite brutal, smått sadistisk skötsel (eller brist på skötsel snarare) av kaktusar får dessa att blomma?!Kanske är det helt fel... vi brukar vattna våra kaktusar och de blommar inte bara under november månad, kanske har kaktusarna tappat tidräkningen?
Erik

3 Freja:

Mmmm. pizza... Smaskigt!

4 BP:

Alltså sonens pizza får mig nästan att spy - nej usch!
Då föredrar jag din variant, även om jag sällan äter pizza.

Å du - den sista selfien i din serie är så bra att du nu kan byta ut sin profilbild tycker jag:-)

Svar: Ska tänka på det där med ny profilbild. Kanske dags byta den också?
Erik

5 kiki freese:

Pizza är inte helt fel. Dock den där kebabpizzan ser grymt farlig ut. Smaklig måltid.
/KIki

6 Inger Maryissa:

oj, vad sugen jag blir på Pizza nu ;-)
och kebab-pizzan...
får nog ta och göra en god pizza till mig själv i dagarna :-)

7 Gärdsmygen:

Jag älskar pizza! Men inte kebabpizzan.... Jodå en Calzone går bra men den måste vara färdigbakad, har varit med om att de inte varit det. Min favvo är en hederlig Capricciosa.

8 Hanna:

Hoppla, den där pizzan ser ganska mastig ut, undrar om sonen äter upp en hel själv... Jag skulle få ont i magen efter ett par tuggor. Min favoritpizza är kyckling special som de gör nere på hörnet på min gata. De använder riktig kycklingfilé, inte den där pressade kycklingen som brukar komma i små tärningar.

Vet inte om du såg i mitt inlägg vad NOAB står för, skrev det i texten, Näshulta Omnibus AB, lätt att missa. Näshulta heter området som Svalboviken ligger i.

9 Eva Trillian:

Hade nog valt som du. Även fast den andra ser godare ut ... Gamla vanor? Säkert kort? Eller helt enkelt; I Like!?

10 Caroline:

Nja, vet inte riktigt om jag skulle överge capricciosan mot en sådan...

Kommentera här: