Krokimålning

 
 
 
 
Tycker den här "giffen" är riktigt rolig.
 
Krokimodell har jag själv provat på, nakenheten gjorde mig inget, men lite besvärligt att stå helt still och kallt blev det också. Men upplevelsen av konstinhoppet gav mig inga bestående men. ;-)
 
 
Per Fritzell sommarpratade om sitt seglarintresse och sitt artistliv med After Shave och Galenskaparna.
Jag tror inte på Gud, jag tror på Tomten, berättar Per bland annat.
Tydligen höll han sitt sommarprat på ett udda vis också, näck. Han kanske ska bli krokimodell på äldre dar, ett litet tips Per.
 
Per under sitt sommarprat (bildbevis från SR).
 
 
Har du lyssnat på någon som sommarpratat i år? Någon som du tycker höll ett bra sommarprat?
 
Har tyvärr ingen aning om var denna leranimation högre upp kommer ifrån, kanske ingår detta i någon kortfilm.
Finns det någon som kanske känner igen scenen, någon som vet?
 
Nu något annat, skojigt på sitt sätt (gav mig lite roliga idéer få se vad det blir av det).
 
 
        
Roligt gjort, annorlunda, spännande tycker jag. Du kan klicka bilderna större!
 
Har tyvärr ingen aning om vem som gjort dessa bilder heller (tyvärr), det stod inget om fotograf eller modell där jag fann bilderna på en blandad tumblr.com-hemsida.
Härliga porträtt är de hur som helst.
 
 
Längst ner i detta äldre blogginlägg som bland annat behandlar det gyllene snittet finns det även humor som berör ämnet kroki, bilden har Jan Stenmark skapat, kolla gärna.
 
Längst ner och högst upp, då kan denna bild jag själv fann passa bra. :-)
 
 
Galet högt placerad krokimodell.
 
En folkhögskola i Nässjö har med denna krokibild som berättar om deras utbildningar, lite otäckt högt placerad modell kan jag tycka.
Ämnet för dagen är grodperspektiv. Undrar vad ett skyddsombud skulle tycka om denna arbetsställning!? Ja för krokimodellen menar jag, konsteleverna får väl knappast nackspärr.
Hoppas att skolan har bra försäkringar om de har fler lektioner som denna! ;-)
 
 
Skönt med lite nonsens en dag när termometern gått i taket (tydligen över 50 grader varmt i solen!).
 
 
 
Erik

Kommentera här: