Kommentarer:

1 Pumita:

Nu är tanten här... var är kaffet? ;)
Himla mysigt det ser ut och säkert ett toppenställe på sommaren. :)

Svar: Detta trevliga ställe brukar vara välbesökt på sommaren, ibland överfullt i både trädgården och kaffestugan. :-)
Erik

2 Benita:

Det var en fin tantskylt du hittat!

3 Stare Ström:

Ja men där har jag fikat! Jag hänger gärna med en gång till, men föredrar att vänta någon månad.

Svar: Precis! Snart ska väl vårvärmen ta över. :-)
Erik

4 Susanne:

Tantskylt! Då undra jag förstås var gubbskylten finns. Farbror Blå kanske finns någon annanstans? :)

Svar: En bit bort, vid Stora torget och Rådhuset finns restaurangen Farbror blå. Men inte alls någon rolig skylt som tant Brun-skylten. De andra tanterna tror jag inte har någon verksamhet i Sigtuna.
Erik

5 Hanna:

Sigtuna var längesedan jag besökte, minns dock att det var vackert. Påminner lite om Wadköping här i stan. Gillar tantskylten som blir som en siluett mot den blå himlen, snyggt!

Angående min bild, bakom folkets hus entrén finns en stor byggnad som är själva folkets hus. Ville dock lägga fokus på entrén mer än huset, så jag valde denna vinkel. Det finns även en övergiven fotbollsplan, hade med den i ett inlägg i höstas tror jag.

6 Jah Hollis:

En skylt säger mer än tusen ord, kanske. Säkert skönt att sitta där när snön nu smälter undan någon gång.

7 Della / Var Dag ett Äventyr:

Här skyltar du rejält. Är jag den enda i hela världen som inte har varit i Sigtuna? Får ta mig dit när det har blivit lite varmare, vilket kan dröja. :(

8 Marit Johansson:

Kul att se dina fina bilder från det välkända stället, t o m jag har varit där :)

Kommentera här: