Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Pippi, älskad av de flesta! Bilden får mig att tänka på rosa marsipantårta!

2 Erik Semlan:

En fiktiv inhemsk symbol fick bli mitt val till temat.
Denna teatrala Pippi Långstrump kunde ses under en sommar i Kneippbyn på Gotland. :-)

3 Linnéa:

Verkligen inhemskt så det förslår. Vilken härlig bild och vilka härliga färger.
Hoppas du kommer ut lite i vårvädret.
Ha det gott, är fortfarande förkyld!

4 Pumita:

Haha, roooosa... min favoritfärg... NOT! Men Pippi är alltid lika rolig och en bra förebild för småjäntor. :)

5 Bertil:

Nåt mer inhemskst än Pippi får man leta efter...

6 Anita - Malta:

Pippi Långstrump, en av Astrid Lindgrens kanske mest kända figur. Härligt rosa bild och ett fyndigt val. Såg att ni fått lite vår nu och att solen äntligen varit så pass vänlig att lysa på er så ni får lite värme. Våren är en härlig tid i Sverige. Önskar dig en skön fortsatt helg från Malta.

7 Mormor:

Herlig.
Noe av det jeg virkelig forbinder med Sveariket er Pippi.
Takk for en anderledes Pippi :)
Ha en flott lørdag :)

8 Monica o Jacob:

Ja detta är väl så inhemskt något kan bli även om hon är känd runt om i världen;-)
Yes det är mina päron med kart;-)
Ha en skön lördagkväll

9 Pysselfarmor:

Mitt-i-prick! Verkligen inhemskt som har spridit sig över hela världen!

10 Eva Trillian:

Inhemsk på många sätt och älskad i hela världen! En superbra tolkning!

11 Anemonen:

Klassiskt inhemsk tös den där Pippi. Hon var lite av favorit för mig en gång. Hon hade den fina förmågan att gå utanför ramarna som är så fint.Ha de

12 Hanna:

Pippi, Tommy och Annika vid villa Villerkulla, verkligen inhemskt :0) Astrid Lindgren har verkligen satt Sverige på världskartan med sina sagor om fantasifulla barn. Kul bidrag!

13 Maria Lundmark Hällsten:

Den där bilden var inte bara skarp... den var klockren :)

14 Mona:

Mycket inhemskt! Pippi och Astrid Lindgren är nog mer vida kända än vad kungen och vad han heter är.

15 Marit Johansson:

Mer svenskt än så här blir det väl inte, bra bild till temat!

16 Marja:

Verkligen inhemskt! Jag var faktiskt med min dotter i Kneippbyn och Villa Villerkulla för 30 år sedan.

Kommentera här: