Mjukt


Den här måndagen vill Helene att vi ska visa något soft/mykt.

Helene visar själv tre olika mjuka bilder, så varför inte, jag gör också det?
 
Jag börjar med att tolka temat med ett foto på något som fortfarande är mjukt och lent, efter drygt femtio år.

 
 
 
En staty kan ha mjuka former, även om materialet i sig är hårt.
 
 
 
 
Avslutar med lite mat.
 
 
 
 
 
Några mjukt fångade sushibitar i cineramaformat får avsluta mitt bidrag.
Först foto på min egen gamla nalle och sedan foto på "liggande kvinna" av konstnären Eric Grate, som kan ses i Västertorp. Sushin var försvinnande god.
 
 
 
 
Här finns många fler tolkningar på mykt/soft

 
• Kategori: MåndagstemaTaggar: Eric Grate, Västertorp, liggande kvinna, offentlig konst, sushi, teddybjörnen; • Kommentarer (10)
Erik

Kommentarer:

1 Stare Ström/Kråkvinklar:

Blir såklart mest förtjust i den första älskade nallen!

2 Laura:

Fina bilder :) Nallar ♥
Sant med statyn, trots det hårda materialet är formen mjuk. Sushi!!!!!! nom-nom-nom...nu blev jag hungrig!
Ha en fin kväll!

3 Toril :

Kjempefine bilder! Den bamsen så god og myk ut, altså en skikkelig kosebamse!:) Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god helg!:)

4 Eva:

En varierad triss i mjukt :)
Gamla älskade nallar får mig alltid att smälta lite extra :) Fin bild!

5 llhertz:

En triss minsann, fylld av mysiga mjukisar :)
Skulle gärna få en smakbit av sushin där men den är väl redan uppäten.
Älskar älsklingsnallen förresten!

6 Mormor:

Må jo si at jeg falt fullstendig for bamsen. Skulpturen var vakker og sushieb deligkat. Men nei, Jeg velger bamsen.
Ha en vakker kveld.

http://www.starbear.no/mormor/2012/09/16/mandagstema-atte/

7 Ezter:

Så gullig nalle!

8 Birgitta - FOTO:

Olika typer av soft eller softa. Den liggande damen ser ut att ha det mysigt :)

9 Hanna:

Åh, men titta en nalle till! Jag hoppas din är mer omhändertagen än den som jag visade :0) Mjuka former som på en staty gillas. För att citera en kompis: "ingen vill krama en piprensare".

10 Erika:

Syns att det är en nallebjörn lite från förr, men väl bevarad. Mjuka former på hårt underlag kan också ter sig mjukt. Sushi eller hur det nu stavas, det säger jag nej tack till, inget som tilltalat och har heller aldrig gjort. Rå mat i vilken form det än må vara, har aldrig fägnat mig smaken är olika och det är bara till fördel för oss alla.

Vinkelevink

Kommentera här: