Minne



Varför inte minnas sommaren nu när vintern precis verkar vara på gång och står ute i farstun och klampar otåligt? Det tycker i alla fall Helene som håller i Måndagstema och hon vill gärna se något sommarminne. Bidrar med några foton från i somras.

 
 
En högsommardag vid Mälaren.
 
 
 

Minns gärna några dofter, skulle gärna lagra en del av försommarens härliga dofter om det gick. Får lagra dofterna i minnet så gott det går. ;-)
 
Säkert har du också märkt att dofter ibland kan trigga igång gamla minnen, doftminnen kan vara riktigt starka. Ofta är dofterna vid matlagning av den trevliga sorten tycker jag, kanske för att jag är matglad. Det finns tyvärr också tillfällen när jag kan störas av en stark och tydlig doft. En del som använder parfym tar ibland alldeles för mycket på sig, kanske dövas deras eget luktsinne av det myckna användandet och de märker inte själva hur starkt de doftar. Men det märks väldigt tydligt ibland när man åker kommunalt och någon som "stinker" av parfym passerar förbi i vagnen eller på bussen. Sommarens doftar är över lag av den trevliga sorten.
 
 
 
 
 
 
 
Varför inte ta med även detta foto med blommor som en del kanske ser mer som närmast ett ogräs, men det gör inte jag, jag tycker lupiner är så vackra. :-)

Ganska blöt var denna sommar också, vilket gjorde markerna ovanligt svamprika. Trevligt att regnandet gav ett matiga resultatet. Men jag struntar gärna i regnet, minns hellre soliga varma sommardagar, speciellt idag när det blåser kallt.

 
 
 
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Mormor:

Takk for vakre bilder. Likte å se igjen revebjellen (digitalis et eller annet).
Ha en flott kveld.

http://www.starbear.no/mormor/2012/10/29/sommer-og-minner/

2 Anonym:

Å så vakkert! Sommer i hvert et bilde!
Her er det snø på bakken og kaldt i luften!Fingre og tær er så kalde, derfor varmet det å se på dine fine bilder! -Margit-

3 Malys Krok:

Å så vakkert! Sommer i hvert et bilde!
Her er det snø på bakken og kaldt i luften!Fingre og tær er så kalde, derfor varmet det å se på dine fine bilder!(Glemte mitt navn osv, derfor kommer denne en gang til.)-Margit-

4 laila:

Veldig vakkert

5 Desirée:

Vakre bilder fra en sommer!

6 Stare Ström/Kråkvinklar:

Fina sommarminnen som du bidrar med!

7 Anni:

Jag gillar också lupiner, har faktiskt sått sådana själv i trädgården men de ville inte bo hos mig. Tänk att det var sol ibland i somras!

Kommentera här: