Eget fönsterval.


Förstår att temat för fönstret denna vecka är valfritt. Susanne som håller i fototemat ställer själv ut egna foton på Eslövs stadsmuseum tillsammans med 21 andra fotografer och vernissagen är idag. Blir säkert både roligt och spännande för Susanne. Undrar om hon har med något fönster bland sina fem foton?
Temat är alltså fritt, ett eget val av fönster, då väljer jag rörigt som tema eller ska jag kanske klura till det lite och fråga vad som fattas i fönsterfotot?
Vi tar det senare temat denna gång, "vad fattas". Det fattades helt klart något även bland de svenska fotbollsspelarna i landslaget igår? Var det bara tur och otur som avgjorde, det tyckte tydligen några svenska spelare efter matchen? Nu slog England oss med 3-2 och Sverige är tyvärr utslaget ur EM efter två raka förluster. Ganska trist, precis som vädret verkar bli denna lördag (i alla fall här i trakten kring Stockholm).
Det är de små detaljerna som gör det! Så sjöng Povel Ramel i en av alla sina visor. Denna vecka var Ramel inte med i Melodikrysset, men det var ju ett helt kryss kring Povel Ramels musik nyligen. Den här veckan var krysset lättlöst, brukar bli så när Eldeman kör sitt kryss live, med levande publik. Denna lördag besökte han ett regnigt Sandviken. En känd svensk artist, som även var med bland frågorna i krysset, har sina rötter i Sandviken. Säkert vet du vem artisten är, han har initialerna T.L.? Detaljer, detaljer.
Tillbaka till våra olika fönster. Kan du finna någon återkommande detalj som fattas någonstans på detta fönsterfoto?




Kanske inte så knepigt att finna vad som fattas? Onekligen udda fönsterfoder på detta hus, jag har aldrig sett något liknande. Det stämmer inte riktigt med husets utseende i övrigt, tycker jag.    


Då kan jag kanske passa temat "rörigt" vidare till Susanne som ett tänkbart kommande fönstertema?




Här hittar du flera olika bidrag



Erik

Kommentarer:

1 Anna ..tassar in..:

Ja men du dom vill säkert vara lite udda och ha nåt som ingen annan har..lite coolt är det tycker jag..

2 larans:

Iaf inte en skruv... Det står där i rubriken att det är ditt eget fönster, om jag förstår det rätt. Men då måste du väl ha sett det förut? Något virrigt...? :-)

3 Linnéa:

Hej där i regnet! Har klurat o klurat på vad som fattas, kanske är det speglingen i himlen? Ja, udda fönster. Både fula o snygga! När jag skrev gissa så tänkte jag just på spårvagn o i vilket sammanhang de var framme.



Det fanns massor att titta på den dagen!



Ha det gott i regnet o tack för din kommentar!

4 Mia:

Hmm...fattas det inte en liten "plutt" där på vänstra fönstret, den högra sidan av det? Men jag tycker dom är läckra! Gillar sånt där bjafs, ju... L

5 Stare Ström/Kråkvinklar:

Verkligen udda fönsterfoder. Och så de där små runda fönstren ovanför. Fint! Var finns detta hus?

6 Della:

Det tog ett tag för mig att ser vad som fattades, men sedan när jag hade hittat tyckte jag att det syntes jättetydligt. Vad ögonen kan luras.

7 larans:

Tack för din kommentar på min bild, här kan du se hur bilden är fotograferad: http://larans.aminus3.com/image/2012-06-06.html.

Trevlig Helg!

8 Susanne:

Faktiskt inga fönster alls på mina utställningsbilder. Det blev i stället fem foton från vår återkommande bluesfestival. Och det gick bra och jag fick beröm och delade ut visitkort och pratade med folk och var nervös. :)



Jo, det måste väl vara den där lilla "plutten", som MIa skriver, som saknas.

9 Susanne:

Förresten har jag haft rörigt som fönstertema redan - men det går ju att upprepa. Ska tänka på saken. :)

10 juanna:

Visst är det "plutten" i mitten... kanske har ngn behövt en extra skruv/plutt??

11 Pumita:

Nu ska jag gissa alldeles själv så jag har inte läst några kommentarer ännu... Jag ser inga gardiner men det är antagligen för lätt. Tror att det handlar om de där sakerna i fönsterkarmarna... kan det vara luckor som är borttagna? Jag gissar på det.

12 Leena:

Svårt att se vad som fattas, kanske fönsterbleck? Eller så muttern i ena fönstret ...

13 Erik Semlan:

Har ändrat i rubriken lite, lagt till ett "val", efter kommentar av larans. För det är inte mitt fönster, bara mitt val av fönsterfoto! Dessa fönster har jag fotograferat i Örebro.

Pumita är kanske något på spåren, kanske kan det fästas fast fönsterluckor i fönsterfodret? Eller något annat, för nu ser det ju onekligen udda ut som det är. Detaljer som förbryllar, undrar vad huset har för historia?

Som flera av er har märkt så fattas det en mutter i vänstra fönsterfodret. Kanske fattas det mer, men det var det jag själv såg när jag valde fönstren och ställde frågan.

Tack för kommentarerna. :-)

14 llhertz:

Roligt med en liten gissningslek! Och när jag sedan läser att huset och fönster är från Örebro blir jag extra nyfiken. Var kan du ha hittat det, tror jag får ta en tur till grannstaden snart och gå på span :)

15 sven:

ja det ser onekligen inte ut att passa in med resten av huset. Bra fångat.

16 Erik Semlan:

Har funderat lite mer kring dessa fönster. Kanske har hela huset en ram gjord i gjutjärn? Då kanske fönstren måste fästas på detta sätt med skruvar och muttrar. Ska kolla vidare om det går... eller kanske någon annan som vet? Huset finns bland alla husen i Wadköping (friluftsmuseumet i Örebro), undrar om det finns en förklaring om varje hus, som berättar hur och när de är byggda och var de kommer ifrån?

Kommentera här: