Transportmedel


Så här på sommaren är det populärt att använda Djurgårdsfärjan för att komma ut på Djurgården. En del tar en promenad längs Strandvägen ut till ön och andra väljer spårvagnarna för att komma ut på Djurgården. På den ön finns det många tänkbara ställen att besöka, som till exempel Skansen, Gröna Lund, Vasamuseet, Junibacken, Nordiska museet och Liljevalchs konsthall för att nämna några, kolla gärna deras hemsidor. De har öppet alla dagar så här på sommaren. :-)
 
 
 
 
 
 

Trevlig liten båtresa inne i Stockholm som utnyttjar vattenvägarna. :-)
 
 
 
Dessa färjor får bli mitt val av transportmedel när nu Helene valt detta tema.

 
 
Vill du se hur andra tolkat temat, kolla här!  
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Vin och Bild:

Mysigt att få se Djurgårdfärjor. Det är många år sedan jag åkte med någon. Sista bilden tycker jag mest om.

2 Beate:

Härliga bilder som ju är så typiska för Stockholm under sommaren.
Å du lyckades till och med att pricka in solen. Utgår ifrån att det är dagsfärska foton, då det inte har regnat än här;-)

3 Monica o Jacob:

Det var många år sedan man åkte med dom båtarna, jobbade extra på Lilla Parkkaféet på somrarna och då passade det att åka båt till jobbet.
Härliga bilder.

Det är en kallblodstravare som heter Hurtig Piggen och är mycket riktigt en ridhäst nu för tiden.

Svar: Brukar bli några turer varje sommar med dessa färjor. Så en travare kan sadla om och bli ridhäst på gamla dar? :-)
Erik

4 Anneli - A'la Foto:

Härlig tolkning...har aldrig åkt dem men det verkar mysigt!

5 Pysselfarmor:

ja de har jag åkte väldans mycket - inte bara när man har besök av släktingar, vänner från landsorten
;-)

Har haft väldans tur med vädret min första semestervecka, men nu har det blivit kallare.

6 Mona:

Mysigt sätt att ta sig till Djurgården. Har åkt med dom en gång för många, många år sedan då vi skulle till Skansen.

7 llhertz:

Jag håller med! På Djurgården finns alltid något att se och Djurgårdsfärjan är det perfekta transportmedlet när man ska tillbaka in till stan och inte känner för att gå. Blir glad av dina somrigt sköna Stockholmsbilder :)

8 Stare Ström/Kråkvinklar:

Sommar och sol är det i dina bilder! Fina turer de båtarna gör.

9 SigridfraEnget:

Och jag har inte varit på Djurgården än... Ett måste nästa gång jag är i Stockholm

Kommentera här: