Trevligt teaterbesök.


Att gå på någon teater och se en föreställning är alltid lite festligt och kul. Det gäller oberoende av graden allvar och seriositet på pjäsen, tycker jag. Det finns en förväntan och det är ju alltid kul att se något nytt, något annorlunda, något unikt. Unikt är det ju varje gång på teaterscenen!

Denna gång skulle vi till Stadsteatern.
I foaljen var det ovanligt trångt (Stadsteatern ligger i Kulturhuset).


Mycket folk och en del som verkade lite förvirrade när en föreställning var inställd denna kväll.

Det kan verkligen inte vara roligt när det händer, men kvällens föreställning av "Linje Lusta" var inställd pga sjukdom, därför var det så många där inne. En del fick sin förväntan bytt mot besvikelse. Några lyckades finna annan föreställning att se, det finns flera olika scener på Stadsteatern. Hoppas det löste sig för alla.


Säkert extra mycket att göra vid biljettkassorna denna kväll.

Tydligen var det Helena Bergström som blivit sjuk, trist när det händer. Hon har en av de bärande rollerna i föreställningen "Linje Lusta", så de fick ställa in föreställningen. Kan aldrig vara kul för en teater att tvingas ställa in föreställningar.

Tursamt för oss skulle vi till Lilla scen och se "Ingen mans land". Där var alla friska.
Det gillar jag! (Kanske lite egoistiskt, men visst resonerar man precis så?)

(Noterar på hemsidan att de fortsatt ställa in Linje Lusta!)

Att föreställningen vi såg sedan var både rolig och tankeväckande var så klart också något vi gillade. En trevlig teaterkväll blev det. :-)

Har redan visat ett foto från kvällen, taget under pausen (kolla här om du vill se).
Får kanske anledning att återkomma till själva föreställningen i annat inlägg, vi får se...



Detta får bli mitt bidrag till temat


Erik

Kommentarer:

1 Anitas Blogg - Malta:

Visst är det trevligt och med förväntan går jag också gärna på teater ! Utbudet här på Malta är långt ifrån lika stort som när jag bodde i Stockholm vilket jag verkligen kan sakna ibland. Tråkigt för dem som skulle se "Linje Lusta" att föreställningen blev inställd. Synd om Helena Bergström, en fantaskisk skådespelare. Tur för er som skulle till "Lilla Scen", inte alls egoistiskt. Avundas dig lite, skulle också behöva ett avbrott nu med trevlig teaterkväll ;-)

2 Marit:

Å så gøy , det blir jo minner som en tar med seg resten av livet.

Klem Marit.

3 Pialotta:

Riktigt trevligt att gå på teater, synd jag gör det så sällan.. Här i min lilla stad finns ju en gammal anrik teater och där spelas ganska så ofta nu faktiskt. Helena Bergström skulle jag vilja se live :)

Härliga bilder från din teaterkväll :) Ha de gott du Erik :)

4 judotter:

Bra reklam för viktig "samhällsfunktion"..

det är njutbart att sätta sig ner och låta andra jobba häcken av sig - har man tur går man hem med många nya tankar.

5 Malys Krok:

Så heldig for deg at alle var friske i det stykket du ville se! Kjedelig når noe en har gledet seg til blir avlyst! -Margit-

6 llhertz:

Tack för inspirationen. Kan bara hålla med, jag gillar teater av flera olika anledningar, bland annat närvaro och nuet.

Senast i Stockholm blev det Misantropen på Dramatens lilla scen. Den bloggade jag tom om rekommenderar varmt.

7 SigridfraEnget:

Teater är alltid trevligt! :-)

8 Monica o Jacob:

Som sagt det var ju några år sedan man var på teater det har liksom inte blivit av och så har man har fått andra intressen.

Ha en skön helg;-)))

9 Eli og Bella blogg:

Teater i vakre Stockholm hadde gjort susen. Flott det ordnet seg og ble en trivelig kveld.

10 anemonen:

Åh teater gillar jag också, men tyvärr blir det alltmer sällan då jag måste åka iväg. Nu får jag nog skärpa mig för det är hur trevligt som helst.Tråkigt med inställda föreställningar, men aktörerna blir sjuka de också.

Kommentera här: