Statysiluett.


Då och då kan jag passa på och ta med något äldre foto här i bloggen.
Nu när vi ska visa någon siluett på Måndagstema så tycker jag det kan passa att ta med detta foto, en diabild som jag just skannat in. Fotot är taget från en resa till Paris som jag gjorde under det tidiga 90-talet.



En siluett på en av de fyra häststatyerna. Fotot taget under en båttur på floden Seine.

Kanske undrar du vilken bro vi just åkt under när fotot togs?
Då kan jag berätta att bron heter Pont Alexandre III. Det är den bevingade hästen Pegasos (grekisk mytologi, på latin Pegasus) som syns överst på pelaren som en siluett.
Kanske lite svårt att se?
Vill du se mer av bron kan du klicka här så kommer du till en liten film som finns på YouTube.






Här finns flera tolkningar,  

Erik

Kommentarer:

1 Inge:

Fint billede fra en dejlig by.

2 Ege Denne:

Flott bilde :)

3 Christel:

Så vacker bild i en mycket spännande stad! Alltid lika spännande med äldre bilder, det blir så genuint på något sätt med lite grovhet och patina!

4 Anki-itte:

Trodde i min enfald att det var från Stockholm.

5 Eli og Bella blogg:

Flott bilde og motiv. Det er noe nostalgisk med eldre bilder, veldig bra.

6 Anitas Blogg - Malta:

Så spännnande att plocka fram ett ca 20 år gammalt foto. Nostalgi och en så fin bild från en stad jag förmodar du besökt flera gånger. Vacker siluettbild och intressanta länkar !

7 4U2:

Vackert med den auran runt den starke Pegasus!

sv: japp, siluetten tar en bild! I verkligheten ville jag få den att försvinna för h*n skymde den fina sikten för mig, hela riden! :) :)

8 elin:

Stilig!

9 Pysselfarmor:

Vacker bild med auran där!

Oj vad ambitiöst att scanna bilder. Det undrar jag om jag kommer att göra någon gång - känns oöverstigligt eftersom jag har massor och åter massor....nääää det gör jag nog inte i första taget.

;-)

10 Beate:

Vackert!!! Bilden har en väldig nostalgikänsla över sig. De syns nästan att det är en incannat foto, vilket förstärker intrycket. Rikigt bra!!!

Själv har jag aldrig fotat dia, utan endast kört med papperskopior... som nu gulnat. Undrar om jag orkar scanna in alla negativ. Tror inte det;-)

11 Monica o Jacob:

Härligt att resa tillbaka i livet med hjälp av diabilder:-)

Snygg siluett, ha en bra kväll;-)))

12 Anki-itte:

Skylten Bellman museum hänger i Aspa bruk, söder om Askersund.

Kommentera här: