Cirkulärt.


Lite olika motiv inne och ute. :-)
Jag erbjuder en av varje denna gång.




Ganska trevligt sätt att tala om att fiket är öppet. :-)


Imorgon är en speciell dag då vissa cirkulära bullar erbjuds. ;-)
Här kan du läsa mycket om bullen på Svenska semleakademin.
Tycker det kan passa till dagens tema med en sådan semla också, även om jag själv slutat tävla för länge sedan. Letar du så kan du hitta ett äldre inlägg om semlor här! Blir säkert någon semla imorgon... eller två.
Undrar hur många semlor som säljs på fettisdagen (semmeldagen, kolla fakta här!) imorgon? 
Finns flera fina bagerier som erbjuder dessa bullar, Örnsbergs bageri har goda semlor tycker jag!




Det cirkulära undgår väl ingen ...?



Många andra cirulära bidrag finns här

Erik

Kommentarer:

1 Marit:

Åh! Jeg bare elsker lyslykter i alle former og fasonger! Kan liksom ikke få nok av dem. Fastelavensbollen var også et kjekt innslag her! :o) Ha en fin mandag.

2 Eli og Bella blogg:

Den lyslykten er flott, vil ha. Bollen vil jeg også ha. Fint tolket.

3 Helene:

Fine bilder du viser!

Jeg skulle gjerne ville ha en bit av bollen på det nederste bildet:o)



Ha en fin uke!

4 Hasse A Norge:

Morrn Erik.



Här borta finns det några små fjantiga bullar, ingen mandelmassa, tji pudersocker, noll kardemumma, summa sumarum, små brödklumpar som fastnar i gommen.....

Inget att visa på Eurovision.....

"Din" semmla ser helt OK ut....;-))



Ha de bra.



Hasse A

5 Cecilia Artista:

Superfin ljuslykta. Passar förträffligt mot den gamla tegelväggen!

6 Mormor:

For en deilig måte å annonsere åpent på og fastelavnsboller? Ja takk, selv om det er mandag.

Nydelig.

Ha en flott dag.

7 Leena:

Ah, nu förstår jag lite ditt "mellannamn" ... semlan ... själv är jag inte så förtjust i dem, äter om jag blir bjuden men köper eller bakar inte själv. Men jag gillar inte kakor över huvud taget. Lyktan är läcker, passar så fint där den hänger!

8 ormbunke:

Här blir det hembakade fastlagsbullar(semlor) med kanel och varm mjölk. Lampan var häftig. Hade man inte sagt nej tack till. Ha de gott. Anita

9 llhertz:

Haha Semlan, din tid är nu! Njutbart mycket mandelmassa, exakt som det skall vara.

Den lyktan mot tegelväggen är en ovanligt vacker marschallhållare.

Tack för kommentar! :)

10 Birgitte:

Et meget fint indlæg, og jeg må sige at en fastelavnsbolle af samme slags blev spist her i går;-)

Tak for din kommentar, du undres hvor mit pariserhjul er taget, I København 2009. Om det stadig er der ved jeg ikke :-)

11 Monica o Jacob:

Lyktan var riktigt läcker påminner mej om en

tekula;-)

Har klämt i mej din namne i dag riktigt mumsigt och mättande;-)

Ha en skön måndagkväll;-)

12 Malys Krok:

Jeg er så sulten... og nå ble jeg enda mer sulten!

Flott og fint innlegg! Det runde er til stede!

-Margit-

13 Lena o Tommy:

Fin lykta på överst bilden, Mums säger jag bara om den andra...så sugen jag blev;)

14 perler på snor/ Dorthe DK:

Er helt vild med den cirkel-rundelampe! Flot.



:-) Dorthe

15 Abyhakrilas:

Kjempestilige bilder! Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke!:)

16 Inge:

lækkert.. Godt valg til dagens tema :-)

17 Pysselfarmor:

Ja det var ett trevligt sätt och säga att det är öppet...du i morgon då ska jag mumsa!



ser att du har haft påhälsning av katt ;-))

18 4U2:

En riktig fin "lampa" måste jag säga! Här blir det årets första semla i morgon, helt hemmagjord och det är inte jag som bakat bullarna ler och inte sätter jag ihop de eller utan koncentrerar på att att njuta i stället :)

19 Mona:

Så vacker ljuslyktan är. Mycket snyggt mot tegelväggen. Om ganska exakt 16 timmar ska jag äta en semla. Det blir inte årets första...



Det är en brunnsring på min bild. Hittade den vid en byggarbetstomt.

20 Marit Johansson:

Ja just det, fettisdag är det idag... det var en väldigt passande tolkning!

21 Erik Semlan:

Tack för alla trevliga kommentarer. :-)



Roligt kolla runt på alla tolkningar.

Kommentera här: