Bakvänt.


Det är fredag och dags för ett nytt fönster! Visst, varför inte?
Det är skojigt att delta i detta fototema, nu fönster nummer 166.
Jag hittade själv detta fototema ganska tidigt. Har varit med sedan december 2008, kolla här!
Kanske missat ett och annat fönster men varit ganska trogen dessa fönster. ;-)
Susanne som håller i fönstertemat vill denna gång se något bakvänt.






Ibland kan det bli lite bakvänt i själva fönsterspeglingen.
Som här ett fönster tillhörande en affär som ligger ganska nära Odenplan.
Vid Odenplan fixar de för fullt med den nya kommande Citybanan och en planerad station för pendeltågen.



Kolla här hos Susanne

Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Du som varit med så länge, har något tema kommit upp flera gånger? Det måste det ha gjort.



Fyndigt med skylten och fönstret. För att vara gnällig så tyckte jag att det var väldans svårt den här veckan, lite tappa-inspirationen-varning. Men Susanne jobbar hårt varje vecka, det kan inte vara lätt att komma på nya teman. Kanske dags att brainstorma lite och maila lite förslag.

2 Karin:

Inget enkelt tema, men en bra spegling du visar. Jag är inne på ett liknande tema kombinerat med en bakvänd dam i fönstret!

3 Susanne:

Jodå, du tillhör en av de "gamla" och jag tycker det är jättekul att du hängt kvar så länge. Ska kanske göra lite statistik på alla deltagare. :)



Det ser ut som keramikvaser som står där i fönstret. Gillar speglingen av de andra fönstren.

4 Pysselfarmor:

Klurig bild...jaha du är sååååå gammal i gården

;-))

5 larans:

Klokt att få med texten på skylten, då är det ju alldeles tydligt bavänt!

Hoppas du inte stod där för länge och fotade, för det är ju ingen lastning...möjligtvis en last (speciellt som fönsterdiggare). :-)

6 Ninni/fotografia:

En så bra tolkning av detta lite knepiga tema. Du lyckas också alltid att få med lite Stockholmskunskap i dina inlägg...tack för det!

Vi har nog varit med ungefär lika länge du och jag kanske?

Trevlig helg!

7 Della:

Man får tänka till lite där om vad som egentligen är ute resp inne.

8 Anitas Blogg - Malta:

Snygg fönsterspegling du hittat och texten på skylten blev ju faktiskt bakvänd. Fiffigt! Har du varit med så länge! Ja, visst är det roligt och man får ju låta de små grå jobba lite extra för ibland är det ganska klurigt ;-)Ska det bli pendelstation vid Odenplan? Intressant med lite information från sin gamla hemstad som jag dessvärre inte beösker så ofta nuförtiden. Nu ska jag ut och leta Mandelträd. De blommar men vet inte om jag hittar något inom gångavstånd. Tänkte på morgondagens fototriss ;-) Trevlig helg.

9 Leena:

Oj vad länge du har varit med om detta! Jag som knappt trodde att bloggar var något att kolla på tills för ett par år sedan. Innan dess trodde jag att det bara var dagens outfit och sånt ...

I alla fall - en jättesnygg bild med bakvänt fönster, kan inte bli bättre.

Ha en skön helg!

10 Anna ..tassar in..:

Ja men du visst är det bakvänt med skyltar och spegelvända ord..

Ja tänk vad fönster vi levererat..det är så kul så kul..hmmm jag undrar hur länge jag varit med..kanske 2099 nån gång..



Vi håller på så länge Sassa bjuder in eller hur..:)

11 Rajson:

Försöker lista ut vad som erbjuds i din affär. delikatess affär?

12 ElStiffo:

Fin bild nu igen.

13 Erika:

När det gäller reklam så började sådant också på Bloggplatsen, det slutade med att jag betalade 20:- i månaden t.o.f. Själv såg jag aldrig reklamen mer än som ordet annons, har något installerat på datorn som gjorde att jag bara såg ordet annons. Däremot om jag tog upp Explorer fick jag en smärre chock, bevare mig väl vilka stora annonser som fladdrade där. Nog kan man tröttnar på sådant då jag anser att det förstör hela helhetsintrycket på bloggen.



Har varit på Blogspot tidigare och från då till nu bar det stora förändringar, men lär så länge man lever.



Här skiner solen från en blå himmel och graderna är mänskliga denna Söndag.



Vinkelevink och har en bra Söndag.

14 Mia:

Jag känner mig som nybörjare här, måste jag säga...men jag gillar det, det är så himla kul och ibland verkligen utmanande!

Din bild är verkligen representativ för temat, härligt Erik!

15 LissenTo:

Fint med speglingar i fönster och du har rätt i att ibland kan det vara svårt att tolka avsikten med reklamen.



Fast det måste vara att sälja såklart.



Teman får gärna återkomma för min del, man gör alltid en ny tolkning.



Ha en fin vecka. // Lissen

16 Pumita:

Oj, kliar mig i huvudet och undrar var jag hamnat nånstans, ute eller inne? Helt bakvänt är det hur som helst. ;)

17 llhertz:

Ops här var det bakvända fönster och speglingar och fönsterspeglingar. Har jag hamnat i Lustiga Huset?

Förstår att man stannar kvar länge i fönstertemat för det är så trevligt och kul här :)

18 Jah Hollis:

Innehållsrik bild på temat. Och mycket på gång i Stockholm. Som alltid.

Mitt bidrag har dröjt hela veckan på grund av en förkylnings-influensa. Men nu finns det där. :-)

Kommentera här: