ett nytt fönster, nr 11

Brukar sedan några veckor delta i Susannes fotoblogg och hennes fönster under helgerna...
Denna gång, med tanke på att hon själv tydligen är nere i Italien, väljer jag ett italienskt fönster.
En bild som jag haft på dataskrivbordet en tid ;-)


Fönster från gamla staden Terracina, uppe på kullen, ovanför nya Terracina (som inte har så charmiga husfasader).
Inte fanns det söta katter nere i staden heller på samma sätt som uppe i gamla stan. Där uppe formligen vimlade det av katter, fanns säkert djur som katter gärna jagar också... :-)

Ta gärna en titt på Susannes fönster (ja kanske mer en mängd fönster) i ett moderna hus i Valencia.
Fin stad, har säkert ändrats sedan jag var där under en tågluff på 80-talet.

Klicka här och du kommer till fönsterinlägget hos Susanne.
Erik

Kommentarer:

1 annette:

Så mysigt på sitt alldeles eget sätt, så underbart också med tvätten hängande på det sättet, fasaden är ju lite ruffig men så Italienskt på något sätt!



Ha en bra dag!



annette

2 Sara.:

hoppas du får en bra lucia dag:)

3 Susanne:

Hehe, så fort jag såg bilden och innan jag läst texten så tänkte jag Italien, det där är så typiskt italienskt. Fast du var för snabb vid tolkningen av min text - nästa helg är jag där, inte än. ;)

4 annette:

Hallå igen!



Dom små hyddorna finns på Hamnbron i Norrköping, en stad som är galen i lite egna tolkningar av jul och ljusdekorationer;)

Ha en bra Lucia!

annette

5 Erik:

Sorry Susanne, ja ibland läser jag snett i raderna. Men tar du med svensk julmat, fast det behövs väl knappast där nere i matlandet Italien... ;-)



Tack Annette, för kommentarer och svar. Ja, numera med vuxna barn blir Lucia lugnare ;-) Det var ett flängande när de var mindre, mycke "Lusse lelle" och nya särkar vartefter de växte...

6 akson:

Vilket vackert fönster mitt i allihopa. Det är nog ganska mörkt inne i det huset om man ser till antalet fönster.

7 Della / Var Dag ett Äventyr:

Det ser så idylliskt ut på något vis. Om det är tvätten som gör det kanske. Trevlig bild.

8 Susanne:

Jodå, jag har infört några typiskt svenska mattraditioner. Bl.a. bakar jag pepparkakshus - vilket jag aldrig gör i Sverige. Annars blir det mest pasta och skinka - den italienska varianten, typ rökt parmaskinka.

9 Ninni:

Underbar bild! Ser så typisk italiensk ut...kan det vara tvätten? Visst får man en längtan till Italien...

Kommentera här: