Skylt på a


Tänkte jag skulle bjuda på lite sommarkänsla nu i decemberkylan.
 
Pumita har ju sina söndagsskyltar, ett festligt tema, så varför inte börja leta efter lämpliga skyltar i det temat, men ta det i bokstavsordning? Vi får se... men denna skylt från Gröndal är värd att uppmärksammas.
 
 
 
Företaget Aromatic har haft en snygg skylt, tycker jag. Finns en större takskylt.
 
En blogg med äldre foton och lite info om Gröndal hittar du här. Där finns också takskylten som syns från Essingeleden.
 
Snart försvinner allt för nya bostäder, kolla och läs mer här!
 
 
 
Här finns fler skyltar hos Pumita!
 
 
 
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Gillar också skylten, den är snygg! Och framför allt värmen i din bild. :) Men du, bokstavsordning? Vart tog ABBA och Abloy vägen? ;)

Svar: Ha ha, jag tänkte bara på begynnelsebokstaven... så nästa gång börjar skylten på B.Fast vi får se, det finns ju många fler A-skyltar det gör det. ;-)
Erik

2 Stare Ström/Kråkvinklar:

Nu har du tagit på dig en stor uppgift! Det dröjer länge innan du är framme vid Överskottsbolaget!

(Inte en puma såg jag, bara några halvtama näsbjörnar.)

Svar: Ärligt vet jag inte om jag ska ta med alla bokstäver... Fast några bokstavsskyltar till kanske det blir. ;-)
Erik

3 Benita:

Ska bli intressant att se om du klarar din uppgift. :)

4 Susanne:

Du får gå dit igen och fotografera när du är framme vid S, men luta kameran lite neråt. :)

5 Hanna:

Absolut en snygg skylt, gillar verkligen den röda färgen. Lycka till med ditt letande av skyltar i alfabetisk ordning, är spänd av förväntan :0)

Svar: Vi får se hur det går... men starten på A gick ju bra. ;-)
Erik

6 annechristine/bustanten:

Härlig bild! Somrig.
Hälsning från bustanten!

Svar: Både skylt och företag är intressanta, fast på olika sätt. :-)
Erik

7 llhertz:

Kul med sådana där projekt i projektet :)
Jag ska följa dig med örnkoll, no pressure ;)
Nu behöver du inte göra avbön igen. Du har ju inte satt någon deadline, har all världens tid och kan sticka emellan med allt möjligt annat. En dag är du framme vid Överskottsbolaget :))

Svar: Visst är det så, du fattar precis. :-)
Erik

Kommentera här: