Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Enligt kidsen kan det betyda en massa elände att skor hänger så där, men vad vet jag.

Uppmärksamheten drar dom ju till sej i alla fall.

Ha en bra dag;-)))

2 l:

Kan tänka mig att man inte kan låta bli att kika.

3 Pialotta:

Jag vet inte alls vad det betyder, men jag tycker det är en kul grej.. blickarna lockas uppåt.. I Helsingborg förra året hängde kläder i en gränd, högt upp mellan husen.. ganska så fråckt. Här är det mindre fräckt eller ja kanske inte.. Först ett par kalsonger på stolpen med röd/grön gubbe .. senare ett par trosor.. ja det är klart .. något gott för det kanske med sig då folk kanske mer uppmärksammar gubbarna som sitter tätt intill ,) Ha de fint ..

4 Annelie Esséus:

Undrar hur många som faktiskt SER de där skorna. Vi fotonördar lär ju inte missa dom, man har ju lärt sig att se åt ALLA håll liksom.

Kul bidrag!

5 Anni:

Har du sett filmen Big Fish? Där hänger många skor!



Undrar hur många gånger de fick kasta upp dem innan de hamnade rätt?

6 Carpe Diem:

Detta fenomen ser man lite här och där. Jag förundras så över hur de har råd att kasta sina skor sådär. Många jag har sett är fortfarande helt ok ;-) Kul tolkat.

7 ormbunke:

Aspuddens mest betittade skor. Ha de gott. Anita

8 tinezza:

Jag kan tänka mig att det är oemotståndigt att låta bli att titta upp för att se om dom hänger kvar.

9 Elisabeth:

Härligt mot den mörka himlen.

10 SigridfraEnget:

Roligt!

11 anki-itte:

Det är väl en trend, en ny mode grej, uppträder ofta på hösten då skolorna startar. Kanske ett mandomsprov.

12 Mona:

Klart man måste kolla om dom hänger kvar varje gång man passerar. Blir väl till sist en betingad reflex.

13 Pysselfarmor:

Även hos mig i Tumba finns det hängande skor litet här och där. Såg en förklaring på en svensk blogg, men den hittar jag inte nu. Det finns många förklaringar på varför skorna hänger så där...alla lika trovärdiga - här är en länk i varje fall....

http://en.wikipedia.org/wiki/Shoe_tossing

14 ElStiffo:

Ännu en fin bild Erik !

Kommentera här: