Fönster i stan.


Dags för ännu ett fototema denna fredag, Susannes fönstertema. Det är kul att leta fönster när jag är på fotopromenader. Det kan bli något som jag plåtar i farten. Fönster var även temat i senaste Fototrissen (här kan du se min fönstertriss).

Susanne vill se något kommersiellt fönster denna gång, fönster nummer 147. Finns onekligen en massa sådana fönster i vår huvudstad!

Väljer ett vinklat fönster som samtidigt visar upp del av speglingen av en känd skylt. Kanske känner du igen speglingen av husfasaden med skylten eller bara skylten?



Ett högt "lampfönster" på Hamngatan i Stockholm.


Vill du se fler fönster, kolla här

Erik

Kommentarer:

1 Hanna:

Häftigt och med många intryck! Naturligtvis känns den kända skylten igen.

2 Malin:

Klurig bild du fått till! Verkligen kommersiellt med den kända skylten som speglas i fönstret!

3 Susanne:

Oj, det är ju det där varuhuset som Klimakteriehäxan gillar så mycket. Visst känner jag igen det. :)

4 Pysselfarmor:

jo då litet "hemma" är jag nog...det fina varuhuset...

5 Jah Hollis:

Alla tycks sjunga halvkvädna visor om skylten. Men jag gissar rakt ut på NK. :-)

6 ElStiffo:

Intressant bild. Har fotat alldeles för lite den senaste månaden...

7 LissenTo:

Ja jag var inte helt säker heller, var ju snart 1 1/2 år sedan jag var till Sth.



Gillar din vinkling av bilden.



Sensommarhälsningar från Lissen

8 4U2:

Gillar bilden men, vad är det för affär?

9 larans:

En riktigt läcker bild....och visst andas den en hel del kommersialism!

10 Ninni/fotografia:

Snyggt! Gammalt och nytt samsas i ditt foto. NK speglas i "Sverigehuset"...heter det så förresten?

Det som ligger mittemot NK och där Illum nu finns.

Nej jag handlade inget, jag stod emot ;)

Man kan ju få för många knappar också...speciellt när man aldrig syr något.

Må så gott!

11 Pysselfarmor:

Svar på din fråga om vad affären erbjuder så är det



peruker tror de har allt i vad man kan önska



tänker att det är himla bra för de som är sjuka och tappar håret

12 Anna ..smyger in:

Coolt du det finns så mycket fönster av olika slag..så det är rent av underbart.

13 Klimakteriehäxan:

Kul bild!

14 Karin:

Visst känner jag igen huset, men jag kan inte se skylten! Passande och snygg bild till temat!

Kommentera här: