Ugglefönster och två till.


Helena är på semester i Italien. Verkar onekligen skönt. :-)
(Vill du kolla in resan, så bloggar hon här!)
Även om hon har semester, så startar hon en triss därifrån, fönster är temat i veckans triss.


Såg något lustigt på husfasaden som fick mig att stanna till och ta fotot på fönstren.


Tycker ugglorna påminner mycket om Jakob Uggla, ugglan i Fablernas värld.

-Simma lugnt! (Som ugglan brukade avsluta sina berättelser.)

Men denna triss ovan är bara ett fönsterfoto. ;-)

Fortsätter med ett fönster vid tunnelns slut...


Utgång/ingång Brunkebergstunneln nära Sveavägen.

Avslutar med några fönster (tre igen!) och ett snyggt balkongräcke.


Snyggt hörnrum. Det finns balkonger och så finns det balkonger!



Får bli min fönstertriss. (Mycket fönster denna helg.)


Vill du kolla in andra trissar? Finns här


Erik

Kommentarer:

1 Biggan:

Oj - första bilden får man nästan "ta av sig hatten" inför. Bild 2 slungas man in i modern tid.

Bild 3 så är man tillbaka i dåtid med all dess arkitektoniska skönhet!

Kul med dina kommentarer..!

2 Linnea:

Häftiga fönster. Fina ugglor - ruggugglor? Härliga bilder alla tre. Men ugglelfönstret var något extra. Molly tackar för berömet och hälsar.

3 Axart:

fin triss med fina fönster, och snacka om att de kunde bygga snygga hus förr! skulle önska mer av sådant idag:)



AX

4 Maria Lundmark Hällsten:

Jätte häftiga fönster och bilder, alla tre, tummen upp!

5 Nett:

Vilken underbar balkong.. vill ha

6 SoF:

Tack Erik för besök och vänlig kommentar om mitt buss-triss-bidrag. :)



Ja det är fascinerande när man börjar studera fasader och alla speciella utsmyckningar där. En del är vackra, men många har ett lite skrämmande utseende. Kanske ska de beskydda huset (och dess invånare/besökare) och skrämma iväg onda varelser.



Glad söndag!

7 Tinezza:

Du har så rätt om ugglan i Fablernas värld. Jag gillar balkongfönstret som får bli min favorit :) Ha en fortsatt bra fotosöndag !!

8 Anonym:

Mycket fina bilder! Jag gillar nog den från Brunkebergstunneln mest, den är spännande!

9 Lena o Tommy:

Verkligen fina fönsterbilder. Tredje bilden var charmig!

10 Annelie-Singapore:

Oj oj oj vad fönster i helgen.

Dina fönster är fantastiska och när jag tänker efter så här på sena kvällen i Singapore och med glasögonen, för det är ju glas emellan eller vad det nu är för material ;).

Ha en skön vecka!

11 Nukke:

Vilka vackra ställen !!!! Uglor och sista bildens decorationer är så söta !!!

12 Lasseivomma:

Fina storstadsfönster. Gillar kopplingen till fablernas värld, det gör ugglorna lite snällare.

Fina bilder och jag utgår från att det är din balkong på bild 3.

13 Pysselfarmor:

Fina fönster allihop och jag undrar var ugglorna sitter...kommer inte ihåg det, men jag vet att jag gått förbi där....

Jag tycker läckrast är andra bilden.

14 agnetha:

Alltid roligt att kolla in dina trissar för du klär dem i ord!

Ha en bra vecka.

15 4U2:

Underbara bilder! Tycker du har rätt angående ugglans likhet!

16 Beate:

Kul med en rundtur på hemmaplan. Tänker speciellt på tunnelbilden. Kan inte minnas att jag någonsin tagit den...

Gillar din triss i trissen. Urbra!

17 Cecilia Artista:

Vilka fina bilder du presenterar på trissen!

Det gäller att titta uppåt ibland för att se alla fina hus och detaljer! Balkongräcket var ju inte så dumt!

18 ormbunke:

Så fina motiv du hittat. Det värsta är när man går och tittar upp att det känns i nacken och så kan man springa på folk.

Grannens blommor finns i en korg som hänger utanför fönstret.Ha de gott. Anita

19 Marie-Louise:

Vilken vacker triss. Första och sista bilden är verkligen fina med alla detaljer runt fönstrena.

20 Åke Blomqvist:

Helt undebar serie trissbilder du fångat! Härliga fönser med enormt djup, jag håller bara med: det finns balkoner och så finns det balkoner :)

21 jonna d:

Vilka fina fönster!!

//jonna d

22 Pialotta:

Gillar när inte alla fönsterteman är stöpta i samma mall .. därför gillar jag dina fönster.. balkongfönstren är ju ljuvliga :)

23 Ninni/fotografia:

Oj vilket pampigt balkongräcke...fast nu var det ju fönstren vi skulle kolla in ja :)

Vackra fönster alla tre på olika sätt. Nummer två, från Brunkebergstunneln, tycker jag allra bäst om. Du har fått ett fint djup i bilden och så gillar jag att dörren står på glänt. Det ser inbjudande ut.

Må så gott!

Ninni

24 LEna Norgren:

Härliga fönster och som gammal fablernasvärldfan blir ju givetvis uggelfönsterna mina favoriter!!!!

25 Anette:

Åh, så vakre bilder :)

26 Annelie-Singapore:

Tack för kommentaren!

Kineser i Singapore är mera vidskepliga än kineserna i Kina, varför vet jag inte faktiskt men det kommer att ta många generationer att få bort eftersom man har generationsboende och det är de gamla som uppfostrar de små barnen idag medans föräldrarna jobbar. Så håller man sagan levande!

Förra månaden var det spökmånad här, och på fullt allvar så bränner man "helvetespengar" och ger mat till spöken. Unga som gamla. Min man får till och med utföra spökutdrivning i bilar.

27 Lena o Tommy:

Litet svar på din kommentar hos mig. De inglasade fönsterna sitter på Gina Tricots nya huvudkontor här i Borås...och ja bra gissat...fönsterna på bild nummer två sitter på en skolbyggnad.

28 Jah Hollis:

Fina trissfönster, och de där ugglorna ser verkligen ”coola” ut. :-)

29 anki-itte:

Tema i temat, tre fönster, fin triss.

Kommentera här: