Sagoväsen (329/365)




Foto nummer 329.



Något av mina absoluta sagofavoriter, Kalle Stropp och Grodan Boll.

En fin gammal bok som dykt upp under städandet hos svärmor. (Min sambo vet hur glad jag är i Thomas Funcks figurer och hon blev själv glad när hon återfann boken igen efter många år.)
När jag slår upp någon sida och börjar läsa så hör jag för mitt inre Thomas Funcks röst.



Klar favorit när jag i mycket unga år satt framför radioapparaten och lyssnade på sagostunden i radio, "Småbarnskvarten".

I det här äldre inlägget finns lite Kalle Stropp & Grodan Boll, kolla gärna.


(I temalistan hittar du nr 248 - sagoväsen.)

Erik

Kommentarer:

1 anne-lie lindgren:

Ja de där rösterna finns även i min skalle när jag läser här i din blogg!

2 Inger Maryissa:

Jo, nog minns man Kalle Stropp och Grodan Boll

och kommer ihåg att bl.a. på 50-talet den gick som "serier" i radion och vi barn hade så rolig när vi lyssnade på den

Kommentera här: