Blott lite skyar.


Vad himmelskt ska jag visa denna vecka?

Försökte fånga de kvicka svalorna med kameran i somras, det gick inte så bra. Det var svårt att försöka hänga med med kameran och fånga svalornas på bild. Men detta foto får bli mitt bidrag till Petunias tema.





Nu i helgen tar sommartiden slut. Vi flyttar tillbaka klockan en timme, dvs vi får sova en extra timme på söndag! Det ska bli skönt.
Nu dröjer det länge, ett halvår innan man kan njuta av svalorna igen. De brukar dyka upp i maj. När svalorna kommer upp från Afrika då kommer sommaren brukar folk säga. Det tycker jag stämmer bra. Jag längtar dit! Därför väljer jag detta himmelska foto. :-)

Betydligt färskare foto! ;-)
Tog det tidigare i veckan.



Mer och mer höstlöv släpper från grenarna!




Säkert vill du se mer bidrag, kolla här

Erik

Kommentarer:

1 Marit - Torvgata:

Svalens flukt er vanskelig å fange - godt forsøk! Høstblader er vakkert mot en blå himmel.



God helg!

2 Inge:

Dejlige efterårs billeder.. :-)

3 Wenche:

Flotte høstbilder. Tiden går fort, og snart er der snø :0) Riktig God Helg til deg :0)

4 Mona:

Även om du fångat svalan på långt håll så blev bilden jättefin. Himlen ser helt fantastisk ut och hela bilden andas frihet. Bilden med alla höstlöv är också fin. Vackert med gult och blått.

5 Bosse:

Hej Erik. Många fina bilder sedan jag var här senast. Fäster mig särskilt vid svalan i skyn och bilderna med dimma.

6 TorAa:

Ingen tvil om at det er høst og snart vinter.

Flott formidlet

7 SigridfraEnget:

Härliga bilder!

8 Randi's Tanker:

Herlige bilder du deler med oss på Himmelsk. Både sommerhimmel og høsthimmel var vakker.



Ønsker deg en fin søndag videre!

9 Melusine:

Svalene er ikke så lett å fange med kamera, men jammen skal det bli godt når de kommer hjem fra Afrika :)

Flott høstbilde!

Kommentera här: