Exotiskt minne.


Helene som håller i Måndagstema vill se något exotiskt denna vecka. Nu när vi har mörker och kyla här uppe i Norden vill Helene gärna ta sig närmare ekvatorn. Jag kan förstå hennes önskan. Med tanke på det trista gråvädret ute så är det ganska lätt att vilja fly till varmare trakter.
Så jag letar lite i fotoarkivet och visar upp lite palmer. :-)






Tar ett par palmbilder till. ;-)


En välbesökt oas i Saharaöknen.



Försäljning i palmernas skugga vid hamnområdet.


Det blev många annorlunda upplevelser och miljöer under resan nere i Tunisien. Varmt och skönt var det också! Skulle verkligen inte ha något emot att åka till varmare trakter...




Här finns andra exotiska bilder och bidrag

Erik

Kommentarer:

1 Abyhakrilas:

Kjempefine eksotiske bilder! Ønsker deg en kjemepfin mandag, og ei riktig god og fin uke!:)

2 Hanne Bente:

Flotte eksotiske billeder.

Ønsker dig en god mandag.

/Hanne Bente

3 Rejen:

Flotte eksotiske palmer, der er meget smukt...;D

4 Ezter:

Ja nog är det exotiskt här alltid! Fina bilder du visar!

Själv har jag aldrig varit på någon exotisk plats, har ingen längtan efter det, därför blev det svenska bilder :)

5 Wenche:

Palmer er ekstotisk :0) Flotte bilder du har fanget av dem :0)

6 Pysselfarmor:

Exotiska palmer - härligt. Det blir det för mig i januari....ena sonen gifter sig i Thailand (nä hon är inte thailändska) ;-)

men jag saknar trots allt att åka till mitt älskade Lappland under jul o nyår....det är exotiskt det med....har rest så otroligt mycket att jag blivit så där hemmakär i stället ;-))



ser att du haft "kattbesök" du också ;-))

7 Gry:

Markedet ser ut til å være kjempespennende å utforske. Veldig bra bidrag til eksotisk!

8 Ege Denne:

Hei :) Kunstneren ville ha passet inn der ja, Daddelpalmer og Oliventrær har de i Palestina, der han kommer fra. Jeg kunne godt ha ønsket at palmene fantes her i Bergen også, slik som de vokser i sørdelen av England..



Ta en titt her: http://www.egedenne.com/2011/11/introduser-din-blogg.html



og bli med om du vil :)

9 Hasse A Norge:

Morrn Erik.



Det är tydligen där värmen har stoppat....

Snygga bilder från en exotisk plats.



Ha de bra.



Hasse A

10 Mormor:

Akk,ja, man ønsker seg noe varmere og lysere. Gjemmer meg litt under palmene dine :-)



Ha en flott kveld

11 Inge:

Eksotisk og flot.. Jeg elsker palmer og det vejr palmer gror i.. :-)

12 Mona:

Mmm, vackra bilder. Palmer känns verkligen exotiskam

13 Moments in time:

Herlige bilder, palmer er jo veldig eksotisk for oss nordboere.



Tusen takk for din kommentar hos meg og takk for at du gjorde meg oppmerksom på at ikke alle kunne kommentere hos meg. Jeg var ikke klar over det, nå har jeg fått endret innstillingene.

14 Lena o Tommy:

Vackra bilder och verkligen exotiskt!

15 anki-itte:

Även om vi kan se palmer här i Sverige också, så tänker då jag automatiskt på fjärran platser då jag ser en palm.

16 Nett:

Härligt och nog längtar man till värmen i detta mörka årstiden vi har nu.

17 Rimkogeren:

Flot bidrag. Jeg gad godt tilbringe en stund i plamernes skygge :-)

18 4U2:

Palmer ja, och värme eller i alla fall sol hela dagarna! :)

Kommentera här: