Lajvare



Olika lajvare satt igår på Västerlånggatan i Gamla stan.

Många turister ute på stan och de hajade till när de passerade dessa ungdomar. Flera tog foton innan de gick vidare på gågatan, precis som jag.





En tjej som jag frågade i den sittande gruppen menade att det var flera olika grupper och att de "bara träffats", vilket jag inte blev ett dugg klokare av. Inte brukar dessa lajvgrupper bara träffas på stan eller ...? Kan ana att Gamla stans äldre hus kan ge rätt "vibbar" och att lajvarna känner sig mer hemma där än ute i en betongförort.
En slags lek är det i alla fall, så jag tycker det kan passa bra till Måndagstema "lek och spel".


Några lajvare passade på att besöka SF-bokhandeln på Västerlångg. 48.



Hos Petunia finns fler tolkningar av "lek och spel",


Erik

Kommentarer:

1 Petunia:

Her var det liv og lek, ja!! Jeg kan forstå man måtte stoppe opp og ta bilder;)

2 Pysselfarmor:

Ja hade detta funnits när jag var ung (?!!) då hade jag absolut varit en av dessa deltagare. Det verkar skojigt att vara lajvare.....de kan mycket om kläder och historia mm

3 Pialotta:

Lajvare .. aldrig hört talas om, men någon form av fantasi och lek är det alldeles säkert :)

4 Monica o Jacob:

Ja varför "bara träffas" man inte tro, skönt med lite spontanitet i det svenska samhället.

Ha en bra tisdag, regn eller sol vem vet;-)))

5 Inge:

Dejlige billeder af herlig voksen leg.. :-)

6 Birgitta:

Festligt! Är det rollspelare?

Visst är det kul att fånga sådana där speciella tillfällen :)

Vi fick en häftig hagelstorm precis. Jag hann innanför dörren men tog en del foton. Haglen var stora som krusbär.

Ha en fin tisdagskväll Erik!

7 Mona:

Vuxenlek? Dom har säkert kul, en slags amatörskådespel.

8 ormbunke:

Mycket lek och stoj i dina bilder. Hängmattan är inte min men den hade inte varit fel då den kan placeras var som helst.Ha de gott. Anita

Kommentera här: