Gissa temat, två.

Första fototrissen var inte svår (kolla här!) men denna gång är det knepigare.
Det mesta blev smågalet denna morgon, inte alltid det blir som det är tänkt (ja ni som är inblandade vet vad det gäller). Men det går att reparera, precis som en inblandad sa i telefon! Då kan det passa med något lite klurigt här också.
Jag söker ett uttryck, som har med dessa foton/trissen att göra. Eller det är snarare ett ord jag vill åt.
Ett varningens ord, det är inte enkelt! ;-)
Kolla bilderna noga, det finns ledtrådar!
Välkomna att gissa på. :-)










så tredje fotot...



Antar att det finns en del som kanske känner igen "dunken", det beror lite på vad du jobbar med. Fast just detta med leveransen undgår nog många. Killen som gjorde sitt arbete var trevlig att snacka med, han började berätta en hel del och jag sög i mig denna information. Jag plåtade och han berättade. Om man inte frågar får man inget veta!
(Jodå, jag vet att det finns andra fototeman idag, men de får vänta...)
Intressant att snacka med mannen i overall och så blev det ju en Fototriss!



Det finns en massa andra trissar här,


Uppdaterat 11 juli 2011.
Bidrar med denna länk som hjälp, produkter hos AGA.

Erik

Kommentarer:

1 Erik "Semlan":

Vi får se om det dyker upp någon och gissar? Vill inte avslöja svaret redan nu...

Senast under helgen kommer svaret! :-)

2 Jah Hollis:

Det var inte lätt. Det verkar vara något som måste kylas ner, å andra sidan verkar det inte farligt eftersom mannen står oberörd bredvid (och även fotografen?).

Jag får nog tänka vidare.

3 Sister Moonshine:

Nä du, jag går bet på denna.



/Åsa

4 Linnea:

Nu är du allt knepig Erik!!! Vårt områder är det, men kan det vara ånga? Eller pysande?



Kul ändå fast jag banne mig inte vet!

Ha det /Linnea

5 Maria C. Dunder:

Oj den var för svår jag till och med hoppar över att gissa.



Tack för din kommentar på mitt triss...och hjul var så klart rätt. Däremot vet jag inte hur långt volvon gått då jag såg den när jag var ute på en promenad...men den funkar i alla fall.

6 Olle:

Jag vet vad det är!!!!!

7 Erik "Semlan":

Snyggt Olle! :-)



Till er andra vill jag tipsa om "ett varningens ord", det är en slags ledtråd i sig! ;-)

Med tanke på värmen idag (torsdag, full sol) kan det hela verka skönt och ofarligt, men notera de tjocka handskarna killen har! :-)

8 jonna d:

hmmm... jag tycker att det ser ut som flytande kväve, men förstår inte helt sammanhanget i så fall.

Denna var väldigt klurig och kommer nog förfölja mig hela dagen, så jag kommer tillbaka om jag kommer på det.

//jonna d

9 Hasse A:

Morrn.



Restaurangkök, (ute)???



Ha de bra.



Hasse A

10 Birgitta:

Här ångar det ordentligt om fototrissen. Är det värmebölja på G? Varmluft? Hetluften? .....

Har inte sett om du skrivit svaret.

Blir nästa triss lika knepig tro?

Ha det gott!

11 Erik "Semlan":

Sorry kamrater.

Det hände för mycket kul i helgen, så jag missade detta svar. ;-)

Men här kommer det, svaret;

Iskallt!

Killen fyller på flytande kväve i behållaren. Temperaturen är -196 grader!!! Garanterat köldskador om du kommer i kontakt med gasen!

För att ta hand om bland annat olika prover, så levereras denna gas till vårdcentraler, sjukhus med flera.

Få se när trean kommer...



12 4U2:

Oj då, hann inte så kom svaret - nu får du aldrig veta om jag kunde! ;)

13 Pialotta:

Flytande kväve, jaha så trevligt jobb han har.. not ;)

Jag hade inte en aning.. men var inne på hetluft;)

Den var knepig, men kul du Erik :)

14 Mira:

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :D

15 linnea:

Ser att det är utanför läkarmottagningen, syrgas kanske, synd att man inte kunde ta sig en "slurk" kunde nog pigga upp.



Har du lust så kolla mitt 3:e inlägg!



Hur kunde du ta "En humla i från Kumla"? (I min förra triss). Helt sanslöst! Det var Ulla Sjöblom som sjöng har kvar EP hemma.

Må så gott/Linnea

16 Pumita:

Nä du där fick jag inte till någon gissning ens men det ser livsfarligt ut!

Kommentera här: