Gissa temat, ett.

Nu har "Fototriss" tagit sommarlov (återkommer 6 augusti) så jag har skyndat långsamt med temat som är just "gissa temat". Här kommer en triss med ett genomgående tema, säkert kan du gissa vilket?














Tror inte min triss skapar huvudbry eller hur? Kan du gissa temat? (Jag inser just att det finns flera svar, attans.)
Kanske något foto du gillar, berätta gärna i din kommentar. Det blir säkert fler trissar på fototemat, det här var ju kul!


Du vill säkert gissa vidare, kolla här,

Erik

Kommentarer:

1 Erik "Semlan":

Svaret ger jag här bland kommentarerna.

Hustak är svaret jag själv tänkte på. Men jag inser att skorsten är en alternativ lösning på trissen. ;-) Vem vet, du kanske finner en tredje lösning?!

Inte så mycket att säga om mina foton, de två första från stan (Stockholm) och det tredje taget i förorten Huddinge.

2 Linnea:

En idé kan vara "Vindskupor"! De finns på samliga foton. Alla tre är fina! Föll nog lite x-a för mittenbilden.

Må så gott/Linnea

3 ElStiffo:

Tak är fint, inte alltid helt lätt att fota om man står på backen.

4 Pialotta:

Hustak var min första tanke, innan jag läste ditt svar:) Hur i hela friden har du klickat det första fotot.. stått på någon balkong eller platå?



Jo, jag såg The Big 4 igår på Tv.. Metallica var klart bäst:) Ha de..

5 Monica:

Detta var överraskande lätt för att komma från dej, bra bilder:-))). En del såg jag hade gjort fototriss 2 också, kanske vore något.



Nä så blodigt allvarligt tar jag inte på att jag missade M I M, men dom visar ju inte mycket för oss som är mellan Bolibompa och Allsång på Skansen.

Fördelen med att bo i hus är att man kan dra på så mycket det går vilket händer, kul när licenspengarna går till något som den stora massan gillar.

I dag är det ljuvligt väder;-)))))gillar inte att leva i en säck.

Ha en bra dag;-))))

6 Birgitta:

Ovan takåsarna tänkte jag :)

Fastnade för första bilden - en superfin stadsbild Erik!

Ps. Först sov storken på ett ben sedan putsade den fjädrarna, kollade misstänksamt på mig och tog det säkra före det osäkra och flög bort ett par lyktstolpar :)

Ha det gott!

7 Pumita:

Jo, men jag tänkte på hustak... och på hur vackert det är i Stockholm. Inte alls grått och tråkigt. :)

8 Annelie Esséus:

Tak var det första jag tänkte, kanske för att jag tycker hustak kan vara vackra. Helst ska man se många hustak, och då i Gamla stan eller varför inte i Frankrike!?

Tack för din kommentar hos mig. Kul att läsa om dina tankar och funderingar, intressanta iakktagelser du gjorde. Jag tittar på bilderna med lite andra ögon efter det faktiskt!

Tack för det Erik!

9 Axart:

Jamen se där, den tog jag:), vackra tak dessutom.



Ha det gött/AX

10 Jah Hollis:

Tak eller takfönster var min första tanke (efter Stockholm :-).

Fina bilder hur som helst.

Så du har varit i Kronprinsen. För egen del ser jag huset, som en gång var Sveriges högsta bostadshus, mest utifrån.

Ha en fortsatt fin sommar!

11 Nukke:

Fina vyer över taken !!!!

12 My Svensk:

Tak?



Fina bilder!

13 Moa:

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

14 Smsa Låna:

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

Kommentera här: