Små men starka ting.




Petunia vill se något litet, små ting. Jag gillar att skapa. En morakniv och en träbit och skapandet kan börja. Starten sker ofta ute på landet under sommaren. Härligt sitta ute och tälja och njuta av solen och omgivningen. Brukar roa mig med att göra små träfigurer, lite som Emil i Lönneberga och hans snickerboa. När jag vill pilla med små detaljer har jag en liten hobbyborr att ta till hjälp. Olika tillbehör till borrmaskinen behövs, 5-6 cm långa. Användningsområdet är vitt och brett. Små, små borrar som jag haft mycket nytta av (inte bara till trägubbarna).


Några små borrar (i praktisk ask) jag använder till multiverktyget.



Petunia kommer att ge en presentcheck från anglofilia.dk till en utsedd vinnare i detta tema! Så varför inte delta i Måndagstema? Vinnare tillkännages nästa måndag den 7 februari.

En liten bonus ;-)




Andra tolkningar på små ting hittar du här,
Erik

Kommentarer:

1 Petrine:

Hei, eg tror du er ein liten Emil :)) Et slikt verktøy har eg også, og eg bruker det til treskjæring og papervclay ( papirleire)



Små kjekke verktøy, stooooore gleder !



Mandagsklem frå Petrine

2 Inge:

Godt småtings valg.. :-)

3 Petunia:

Jeg hadde elsket å hatt en liten snekkerbod å søke tilflukt i der jeg kunne skape ting...

Jeg hadde en slik maskin som du viser bilde av. Den kan brukes til så mye:)



Ps! Vil du være med på denne <a href="http://petuniablogg.blogspot.com/2011/01/fotokalender-2011.html">fotoutfordringen??</a>

4 Sommertid:

Att skap nåt med sina egna händer är nåt särskilt, och tälja i träd måste va roligt och givande. Så visst tror jag du är en "Emil". Och vad fint att ha en sådan hjälpmedel som t.ex Dremel borr..

Ha en trevlig kväll vidare

5 Irene:

Ja, verktøy må vi ha! Godt valg!

Kommentera här: