Annorlunda besök.



Ibland passar ett fototema väldigt bra. Så är det idag med Petunia som vill se något annorlunda/annerledes/different denna vecka. Jag fick anledning att göra ett annorlunda besök tidigare idag. Helt ny adress och för mig även nya lokaler och nya människor. Det är bitvis därför detta inlägg har dröjt tills nu.


En del av utrustningen. Kanske känner du igen "verktygen" till höger?

Instrumentet kände jag igen, även om den här modellen såg ny ut. Senast jag var nära en liknande maskin så var jag själv bara med, men mycket uppspelt och spänd på resultatet. Men anledningen till besöket var helt annan denna gång. Uppspelt var jag verkligen inte. Det var därför jag befann mig på en ny plats också, jämfört med förra gången. Säkert ingen billig apparat konstaterade jag när jag tog fotot, innan jag blev upptagen med annat.
Kan i alla fall berätta så mycket att något direkt svar kunde jag inte få med hjälp av detta instrument, tyvärr. Kletig blev jag också, men det kunde jag själv ta bort med lite papper. Blir spännande att se hur nästa maskin kommer att se ut? Då kanske jag också kan få svar på mina frågor... så det blir någon typ av fortsättning längre fram i bloggen.


Andra bidrag här,
Erik

Kommentarer:

1 Rantamor:

Du har nog varit på ultraljud idag kan jag tro...ett bra instrument att få reda på en sjukdom eftersom det är smärtfritt...bara något kladdigt.

Sen kan man ju också kolla att bebisen mår bra....men det kan ju inte ha gällt dig skratt....



Tjingeling.

2 Erik "Semlan":

Det knep du enkelt Rantamor. Det där om barn har visst gällt mig, även om jag inte fick kletet på mig. Såklart jag var med och kollade! Precis som jag hjälpte till vid förlossningarna. Då hade jag gärna tagit över, men det går ju tyvärr inte. ;-)

3 Pysselfarmor:

Jo den där känner jag allt igen...hoppas det inte är något väldans allvarligt du undersöker dig för...

4 Erik "Semlan":

Tack Pysselfarmor. Kan lugna dig och andra (?) med att det "bara" handlar om en inflammerad fot, denna gång. Finns kanske anledning till fler besök? När det en gång börjar med diverse undersökningar så verkar det kunna hålla på länge har jag märkt med diverse kompisar.

Undviker gärna detta, men foten vill jag få ordning på, det smärtar som det är nu.

5 Pysselfarmor igen:

Puh! Det var bra det att det inte var "värre"...men en ond fot gör ju inte gott heller. Undrar var det är du går på undersökning och var det onda sitter...svårt att råda dig så här på avstånd men vill ändå tipsa dig om detta alternativ - stötvågsbehandling. Hjälpte mig.



http://www.agilokliniken.se/

Kommentera här: