Värt ett besök.


Dags för årets sista fototriss. Helena avslutar årets trissande med ett roligt tema, "värd ett besök".

Önskar alla en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Något som jag tycker är värt ett besök är Oscarsteatern.
Just nu spelar de Spamalot, en musikal som bygger på Monty Pythons komedi "The Holy Grail".





Oscarsteatern är värt ett besök! En gammal fin teater. Medeltida humor där inne just nu. :-)



Teaterbaren på Oscars är ett vackert "vattenhål".



Publiken redo för akt två av Spamalot efter pausen.



Ensemblen tar emot publikens applåder.


Kanske vill du veta vad SPAM är, kolla här i så fall!

Här kan du njuta av ett litet filmklipp från Spamalot på YouTube.

Vill du kolla, så har du ett betydligt längre inlägg om musikalbesöket här!

Min fototriss nr 162.

(Fototrissandet börjar igen i slutet av januari 2012.)



Många andra bidrag här

Erik

Kommentarer:

1 Artlover:

Bra och en varierande triss till temat. Kul att se inifrån därifrån. Värt ett besök kort och gott. Go jul!

2 Nukke:

Säkert bra stämning där !!!! Jag älskar teater :)



God Jul !

3 Me and my dark secrets:

Fin triss. God Jul!

4 Eva:

Vill gärna se Spamalot :-) Spanar på möjligheterna!

Fin triss!

5 anemonen:

Oh ja helt klart skall man gå dit någon gång i livet för det är den finaste jag varit på. Jag såg Fantomen på operan där. Jag grät av hänförelse. Jodå Rosenbom har jag på foto, men det är inte samma som jag stoppade pengar i som liten. Den har de fått sätta in i kyrkan pga vandalisering och satt en kopia utanför. Tråkigt sådant. Tack för en fin rundvandring på Oscars och länkarna.

6 Linnea:

Så fint och mysigt det ser ut. Baren, så vacker. Känner årens vingslag! Publiken ser ut att vänta på något gott och fin bild av skådisarna. Kul triss, tack för att du delade med dig!

Ha en fin vecka, tack också för kommentar hos mig!

7 Mia:

Ja det är en trevlig teater . Jag har jobbat i garderoben där:)

8 Cecilia Artista:

Där har jag tyvärr inte varit. Det verkar vara en vacker teater. Nu är inte musikaler det jag gillar bäst men om det är i Monty Pythons tappning så kanske det är sevärt!

9 KerstinA:

Nu blev jag sugen på teater. Jag skulle gärna se Spamalot. Fin triss!

10 tant otto:

Ja det är värt ett besök....att gå på teater...såg Cats sist det begav sig...en teaterresa till Malmö för 2 år sedan...helt klar ett värdigt besök... :)



God jul!!

11 Leena:

Så vacker teater! Det är något visst med dessa äldre teaterlokaler, fest att bara gå dit och titta på dem. Och är det sedan en bra föreställning så är det en fullträff.

Ha det gott i juletider!

12 skogsfrun på dal:

Jaha nu har man sett dina videos och besökt Oscarsteatern, man tackar så mycket för det är nog det närmaste man kommer en teater här i ödemarken;-)

Nej nu glömmer jag SÄFFLE!

Fin triss och...



Go jul !

13 Marja:

Fin triss! Har nog inte varit på Oscarsteatern, men den verkar väl värt ett besök. Den översta bilden tycker jag är mysig...

14 ormbunke:

Det var längesen jag var på Oscarsteatern. Ett gammalt anrikt ställe. Det blev väl att tjuvfota där.Här är inte mycket raka linjer så det är kanske därför fjärilarna trivs. Och så har vi en stor äng utanför. Där trivs mina örter som spridit sej och de blommorna gillar de. Fjärilsbusken är ju förstås en favorit. Det var kul att stå och titta på Amiralen när han halkade omkring på plommonen.

Önskar dig en Glad och Trevlig Jul. Anita

15 Nett:

Så tjusigt, jag var på teater förra veckan, det är inte så ofta man kommer iväg så men destu roligare då man gör det.

16 Barbro S:

Jättefina bilder på något jag gärna besöker om/när jag är i huvudstaden. Apropå dina frågor om mitt bidrag så har jag nu gjort ett längre inlägg om vårt besök.

http://konstbarbro.blogg.se/2011/december/julbord-pa-garaget.html

17 Jah Hollis:

Kul att du gillade föreställningen, och teatern verkar vara som gjord för den. Jag återkommer med mer kommentarer och lite mer om quizandet så småningom.

Just nu är det en väldigt intensiv jobbvecka, ända fram till midnatt natten mot julafton. Inte så mycket tid över till att blogga och kommentera.

Så för säkerhets skull: Ha en riktigt god jul!

18 4U2:

Teater är något av de bästa saker man kan gå och titta på (inte alltid men oftast!) :)

19 Kjell E:

Oscars är väl värt ett besök.

Har inte sett föreställningen, men kan ju alltid tjuvkika på dina klipp.

Ha en bra helg.

20 LenaHertz:

Roligt med fina stämningsbilder från Oscars. Vattenhålet är riktigt läckert. Teater i alla de former är hur givande som helst!

21 anki-itte:

Vi bodde i Upplands-Väsby då My FairLady med Ulla Sallert gick , om jag inte minns fel, på Oscars. Vi kom inte dit då, inte senare heller, trots att den är värt ett besök.

22 Mia:

Nice!

23 krulli:

Annorlunda tänkt där, spännande! :)

Kommentera här: